بویین زهرا

در سال های گذشته   برای رفتن به مرکز کشور، مثل استان های قم ،مرکزی، اصفهان ،یزد و...از

مناطق شمالغرب ، آذر بایجان و شمال راه طولانی تری پیشرو داشتیم طوریکه کسی که از آذر بایجان

یا شمال کشور به استان های مرکزی می رفت باید از طریق تهران این مسافت را طی میکرد که

طولانی و طاقت فرسا بودن مسیر ،موجب سنگینی ترافیک و آلودگی هوا و مصرف سوخت بیشتر در

جاده های منتهی به تهران می شد که در چند سال اخیر قدم هایی هر چند ناکافی برای اتصال مرکز

کشور با دو بانده کردن جاده 175کیلومتری از رمپ قزوین – بوئین زهرا و بوئین زهرا

به ساوه وساوه به دلیجان و اتصال به شاهراه های ارتباطی استان های مرکزی چون اصفهان،

مرکزی، قم و... است که خوشبختانه اداره کل راه وشهر سازی استان های مرکزی و قم با دوبانده

کردن جاده ساوه تا محدوده حوزه استحفاظی راه و شهر سازی بوئین زهرای قزوین این راه

دشوار را هموار کرده است ولی متاسفانه قصور اداره کل راه و شهر سازی استان قزوین در اتمام این

پروژه ملی کاملا به چشم می خورد.طوری که هفت کیلومتر از بوئین زهرا تا اتوبان پیامبر اعظم

هنوز تک بانده بوده و از کاروانسرای متروکه شاه اسماعیل صفوی در حوزه استحفاظی راه و شهر

سازی قزوین تا اتوبان پیامبر اعظم همچنان به حال خود رها شده و خرابی آسفالت جاده ، تنگ و

باریک بودن آن مشکلات زیادی را برای ده ها هزار وسائط نقلیه سبک و سنگین که برای کوتاهی

راه ورسیدن از مرکز کشور به بزرگراه پیامبر اعظم این مسیر را انتخاب می کنند بوجود اورده است .

گزارش میدانی خبر نگار شهریار پرس که دوشنبه شب 23بهمن از اصفهان عازم تبریز بود نشان

می دهد بدیل یک تصادف جزئی دوشنبه شب با عث بسته شدن جاده منتهی به بوئین زهرا و معطل

شدن چند ساعته مسافران و رانندگان کامیون ها و وسائط نقلیه شخصی شده است که رانندگان

اتوبوس وکامیون در گفتگوبا خبر نگار ما اعلام کرده اند که اداره کل راه و شهر سازی استان قزوین

هرچه سریعتر باید با دو بانده کردن مسیر هفت کیلومتری مذکور و تملک اراضی و باغات منتهی به

اتوبان پیامبر اعظم و تجدید اسفالت، این مشکل چندین ساله را حل و فصل نماید . گفتنی است با

اتصال کامل مرکز کشور به بزرگراه پیامبر اعظم و عبوری دادن ده ها هزار وسائط نقلیه سبک و

سنگین می تواند به توسعه و رونق شرق استان قزوین و ازیک سوو تسهیل عبور و مرور از مرکز

کشور به شمال وآذر بایجان و قزوین و زنجان و کاستن از بار ترافیکی جاده های منتهی به تهران و

کاهش زمان سفر و صرفه جویی در سوخت شود . یک سوال هم از پلیس راه استان قزوین این است

که چطور باوجود خطر پذیر بودن این مسیر اجازه عبور و مرور به ده ها هزار و سائط نقلیه سبک و

سنگین در این مسیر ها را داده است ودریغ از یک پایگاه پلیس راه که در این منطقه مستقر شده

باشد .

تصادف

نوشته شده توسط : محمد فرج پور باسمنجی کارشناس رسمی دادگستری