ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری گفت: نظامی که در آینده جایگزین آموزش خواهد شد، آموزش تا لحظه مرگ است، این اتفاق نیاز به یک بستر دارد، بستری که در شهر‌های هوشمند ایجاد می‌شود.وی افزود: در واقع همه افراد تحت آموزش قرار می‌گیرند و بر همین اساس شهر‌های هوشمند شهر‌هایی هستند که بستر آموزش تا لحظه مرگ را دارند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه نیازمند چنین بستری در تهران هستیم، گفت: تهران در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در این حوزه داشته است، اما معضل بزرگی در این حوزه وجود دارد و متأسفانه دوستان در مدیریت شهری که ارتباط و همکاری نزدیک با آنها داریم به این نکته توجه نمی‌کنند. نوآوری با هیچ قانون و دستورالعملی سازگار نیست به همین دلیل نوآوری نام دارد.

ستاری گفت: نوآوری ابتدا ایجاد می‌شود بعد در مورد آن ضابطه نوشته می‌شود. اگر می‌خواهیم در این حوزه‌ها توسعه پیدا کنیم به یک مکانیزم حمایتی نیاز داریم. اما منظور حمایت مالی نیست، بلکه شهر بازار فوق العاده بزرگ و جذابی برای هر سرمایه گذاری به ویژه در حوزه‌های خدماتی است. راه، این است شهرداری خودش را به عنوان یک شتاب دهنده کسب و کار ببیند.

به گفته وی، کل شهر تهران کارخانه نوآوری است. جوان‌های فعال و دانشگاه‌ها در اختیار شهرداری هستند. کل شهر یک پارک فناوری است. شهرداری باید سعی کند به شرکت‌ها سرویس بدهد و خودش نیز سود ببرد.