62623560

شهریارپرس/آذربایجان شرقی رئیس منطقه پنج بازرسی و بازرس کل آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که بدون اغماض به مسائل ورود می‌کنیم، اظهار کرد: بازرسان استان با صرف زمان و انرژی بسیار بالا، مسائل را به سرانجام می‌رسانند.

سعید قاسمی وند در گفت‌وگو با شهریارپرس، با اشاره به قاطعیت سازمان بازرسی در شناسایی تخلفات، اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی در راستای حُسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری تشکیل یافته و ادارات کل آن در مراکز استان‌های سراسر کشور فعال هستند و برخی از استان‌ها نیز به صورت نادر شعبه بازرسی شهرستانی دارند. 

وی تاکید کرد: قطعا یکسری مشکلات در جامعه داریم که غیرقابل کتمان است ولی بر حسب وظیفه ذاتی قانونی، سازمان بازرسی به هیچ وجه به این مسائل بی توجه نبوده و به مردم عزیز استان، اطمینان خاطر می‌دهیم که این سازمان به دور از جنجال به دنبال انجام وظیفه بوده و در این زمینه با هیچ کسی تعارف نداریم. 

وی در خصوص اهم فعالیت بازرسی استان در سال گذشته نیز افزود: بحث نحوه تامین گندم و توزیع آرد در سال گذشته به صورت گسترده در سطح استان بازرسی شد و نتایج این بازرسی‌ها به مراجع ذی صلاح انعکاس یافته و مطالبات مربوطه انجام گرفت. 

قاسمی وند تاکید کرد: این گزارش‌ها به دلیل حساسیت مباحث در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود اما از دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌ها و ادارات ذی ربط که مشکلات تخلفاتی دارند، مطالبات لازم را انجام می‌دهیم چرا که تمامی انفال و ثروت‌های عمومی متعلق به آحاد مردم باید در مسیر درست وصول یافته و هزینه شود.

وی با اشاره به برخوردهای سازمان بازرسی با متخلفان کلان، گفت: نگاه سازمان و تشکیلات بازرسی کل، ورود و تمرکز بر روی مسائل کلان کشور که گلوگاه‌های فساد هستند، بوده تا از بروز این مسائل جلوگیری به عمل آید.

وی با بیان این‌که بازرسی کل کشور فقط به فعالیت‌های دولتی و نه بخش خصوصی ورود می‌یابد، ادامه داد: به مردم عزیز استان اطمینان خاطر می‌دهیم که بدون کوچکترین چشم داشتی، تخلفات را شناسایی و مطالبه کرده و در این رابطه کوتاهی نداریم.