62449599

شهریارپرس/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، همکاری بین بخشی را حلقه گمشده نظام سلامت دانست و گفت: توسعه بهره وری و بهینه سازی مصرف نیازمند همراهی و هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در سطح کشور است.

دکتر بهمن نقی‌پور، در نخستین همایش بهره‌وری و بهینه سازی مصرف در نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، از سلامت جامعه به عنوان  یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های جامعه بشری نام برد و خاطرنشان کرد: با همکاری بین بخشی است که می‌توانیم از بهره‌وری صحبت کنیم،  اگر همکاری سازمان‌ها و نهادها  با یکدیگر صورت نگیرد بهره وری مفهوم نخواهد داشت.

وی آموزش و پرورش نیروهای انسانی را یکی از عناصر مهم در تامین بهره‌وری در حوزه بهداشت و سلامت کشور عنوان کرد و گفت: مهارت افزایی نیروی انسانی به عنوان یکی از محورهای اصلی بهره‌وری مطرح است از این رو باید در بخش سلامت نیز با تکیه بر آموزش‌های تخصصی افزادی با انگیزه، متخصص و متعهد را در این بخش تربیت کنیم.

نقی‌پور لزوم بهره وری در ساختار اداری بخش بهداشت را مورد توجه قرار داد و گفت: ایجاد ساختارهای مشخص، استاندارد و فرایندهای دقیق اجرایی به تحقق بهره وری در ساختار نظام سلامت کمک خواهد کرد.

وی رفع فرآیندهای مبهم را  زمینه ساز تحقق بهره‌وری در بخش سلامت دانست و خاطرنشان کرد: با از میان برداشتن فرایندهای مبهم می‌توان بسیاری از موازی کاری‌ها در نظام سلامت را رفع کرد و جلوی بسیاری از هزینه های اضافی را گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به محدودیت منابع کشور اظهار کرد: منابع کشور محدود است و امروز برای تحقق برنامه‌های نظام سلامت ناگزیر به اجرای دقیق برنامه‌های مبتنی بر بهره وری هستیم.

وی خواستار افزایش سرانه بهداشت و درمان کشور شد و گفت: با توجه به اعتبارات محدود دولتی توجه به بهره وری اجتناب ناپذیر است و باید بتوانیم با تاکید بر بهره وری بر کیفیت خدمات ارائه شده در بخش درمان بیفزاییم.