62623150

شهریارپرس/آذربایجان شرقی با حضور حامد شب خیز، مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی و امیر نصیربیگی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز از پوستر دومین سوگواره «نی‌ناله» در تبریز رونمایی شد

امیر نصیر بیگی، رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز روز دوشنبه، هشتم خردادماه در آئین رونمایی از پوستر دومین سوگواره استانی تئاتر میدانی، تعزیه، نمایش های آیینی و مذهبی، به افزایش تولید محتوا در حوزه آئین‌های مذهبی تاکید کرد.

به گزارش شهریارپرس/ وی افزود: امیدواریم در دومین دوره سوگواره نی ناله در راستای افزایش تولید محتوای هنری و نمایش‌های آئینی و مذهبی ازتمام ظرفیت‌های موجود در استان استفاده شود.

وی با تاکید بر افزایش ظرفیت‌های مرمی در جشنواره‌های فرهنگی شهر، گفت: باید در این دوره از همایش سوگواره نی ناله از ظرفیت‌های مردمی بیشترین بهره را ببریم.

نصیربیگی ضمن قدردانی از سازمان بسیج هنرمندان، نقش این سازمان در پیشبرد اهداف این سوگواره را مهم قلمداد کرد و گفت: امیدواریم سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کلانشهر تبریز در کنار سازمان بسیج هنرمندان برای برگزاری هرچه بهتر سوگواره نی ناله ایفای نقش کند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی نیز در ادامه گفت: هدف اصلی سوگواره نی ناله شناساندن و معرفی آئین‌های مذهبی و تعذیه خوانی‌های آذربایجان شرقی به ویژه آئین‌هایی مانند تعذیه خوانی و شبیه خوانی در سطح ملی است که اصالت آن به منطقه آذربایجان بازمی گردد.

حامد شب خیز بر همکاری با سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد و ادامه داد: سازمان بسیج هنرمندان،  اجراهای نمایشی سوگواره نی ناله را با همکاری سازمان میراث فرهنگی در اماکن تاریخی و فرهنگی نظیر مسجد کبود و میدان ساعت اجرا خواهد کرد.

وی، تمرکز اصلی سوگواره نی ناله را بر اجراهای نمایشی عنوان کرد و افزود: اجراهای میدانی سوگواره نی ناله از دهه سوم ماه محرم آغاز خواهد شد و امیدواریم تا اربعین حسینی اجراهای میدانی ادامه پیدا کند.