62623136

شهریارپرس/آذربایجان شرقی نشست استاندار آذربایجان شرقی با معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آستانه سفر دوم استانی رئیس جمهور برگزار شد.

در این نشست، پروژه های توسعه ای در دست اجرا در مجتمع پتروشیمی تبریز نظیر پلی اتیلن سنگین به ظرفیت ۳۱۰ هزار تن در سال با برآورد سرمایه مورد نیاز شش هزار ۷۳۳ میلیارد تومانی و استایرن مونومر به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در سال با برآورد سرمایه مورد نیاز چهار هزار ۱۳۳ میلیارد تومانی مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

احداث واحد تصفیه پساب شهری با برآورد سرمایه مورد نیاز ۴۴۷ میلیارد تومانی و پروژه پکیج هوا-ازت جهت طرح‌های توسعه‌ای با برآورد سرمایه مورد نیاز ۱۷۳ میلیارد تومانی از دیگر موارد مورد توافق در این نشست بود.

طرفین در این نشست همچنین برای اجرای پروژه تامین سایر سرویس‌های جانبی آب، برق و آفسایت با برآورد سرمایه مورد نیاز یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان توافق کردند.

در نشست استاندار آذربایجان شرقی با معاون وزیر نفت همچنین در خصوص پروژه توسعه و بازسازی واحد «ای.بی.اس» بعنوان برنامه آتی با برآورد سرمایه گذاری حدود ۸۰ میلیون دلاری، تبادل نظر شد.

به گزارش شهریارپرس/ به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در پایان این نشست بر لزوم پیگیری های لازم جهت تخصیص مواد اولیه مورد نیاز مجتمع پتروشیمی تبریز از جمله نفتا و پلی اتیلن نیز تاکید شد.