170267031

تبریز-شهریارپرس- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی از افزایش ۳۱ درصدی آمار بازدید گردشگران ورودی به استان در دور اول سفرهای نوروزی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

احمد حمزه زاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار شهریارپرس، مجموع تعداد گردشگران نوروزی بازدید کننده از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی را ۹۶۲ هزار و ۶۳۳ مورد اعلام و اضافه کرد: انتظار می رود این آمار در دور دوم سفرهای نوروزی با توجه به افزایش دما و شرایط مطلوب آب و هوایی استان افزایش چشم گیرتری داشته باشد.

وی افزود: بر اساس آمارهای اخذ شده از میان بازدیدهای صورت گرفته توسط گردشگران نوروزی، تعداد ۵۸ هزار و ۶۹۹ مورد بازدید به موزه های مختلف آذربایجان شرقی اختصاص دارد که این رقم نسبت به سال گذشته ۷۲ درصد افزایش داشته است.

حمزه زاده با بیان اینکه کلیسای سنت استپانوس با ۱۸ هزار و ۸۹۸ بازدید در ردیف اول تعداد بازدیدهای نوروزی گردشگران قرار دارد، گفت: در رده های بعدی موزه آذربایجان با هشت هزار و ۲۵۹ و موزه قاجار تبریز با هفت هزار و ۱۴۲ بازدید جزو پربازدیدترین اماکن تاریخی دور اول سفرهای نوروزی هستند.

به گزارش  شهریارپرس، آذربایجان شرقی به دلیل برخورداری از آثار و ابنیه های مختلف تاریخی، فرهنگی و اقامتی و نیز داشتن یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت شده ملی جزو پنج استان گردشگرپذیر ایران به شمار می رود.