170159600

تبریز - شهریارپرس- امام جمعه تبریز گفت: مقام های رژیم صهیونیستی برای خروج از بحران داخلی که در آن گرفتار شده اند به دنبال انتقال آن به دیگر نقاط جهان هستند.

به گزارش شهریارپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در نخستین نماز جمعه سال نو و ماه مبارک رمضان، به انتقال بحران جدید صهیونیست ها به منطقه که تبحر خاصی در این زمینه دارند، اشاره و اظهار کرد: یکی از اندیشکده‌های رژیم صهیونیستی گزارشی مبنی بر فروپاشی رژیم صهیونیستی منتشر کرده و در واقع ادعای جبهه مقاومت این بار از سوی بنگاه‌های فکری و اندیشکده‌ های صهیونیستی تکرار و تایید شد.

وی با بیان اینکه کشورهای منطقه در حوزه قفقاز باید مراقب سیاست تنش‌آفرین صهیونیست ها باشند، افزود: کشورهای حوزه قفقاز نباید اجازه دهند تا اختیارشان دست صهیونیست‌ها بیافتد.

آل هاشم با تاکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران ماندگاری صلح در منطقه است، افزود: جمهوری اسلامی ایران، اقدامات دیپلماسی و روابط بین‌المللی را شروع کرده است که مورد پسند غرب و صهیونیست‌ها نبوده و به طور قطع نظام جمهوری اسلامی ایران روابط خود با کشورهای همسایه و قاره آسیا را محکم‌تر و پایدارتر خواهد کرد.

وی به دوم فروردین روز جهانی آب نیز اشاره کرد و گفت: در مساله آب و مصرف آن باید دقت کنیم، ۹۰ درصد آب کشور صرف کشاورزی می‌شود و اگر بتوانیم ۱۰ درصد در این حوزه صرفه جویی کنیم مشکل آب حل می‌شود.

آل‌هاشم همچنین روز هنرهای نمایشی را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز هنرمندان ارزشی نقش بسیار ارزشمند در پیشرفت کشور دارند، دیشب فیلم سینمایی "غریب" را در سینمای ۲۹ بهمن تبریز تماشا کردم که مروری بر وقایع کردستان در سال‌های ۵۸ و معرفی شهید محمد بروجردی معروف به «مسیح کردستان» بود و من از عوامل این فیلم بابت ساخت آن قدردانی می کنم.

وی از فرماندهان نیروهای مسلح کشور خواست تا به اتفاق خانواده به تماشای این فیلم بنشینند.

آل هاشم همچنین به حضورش در اردوی راهیان نور نیز اشاره کرد و گفت: این اردو که در واقع بزرگ‌ترین عملیات فرهنگی در کشور است به شکل خوبی با حضور همه اقشار مردم برگزار شد و حضور دانش‌آموزان و دانشجویان و اقشار مردمی، نشانگر اشتیاق بزرگ به شهدا است.

وی با بیان اینکه با راهیان نور معارف دوران با شکوه‌ دفاع مقدس انتقال می‌شود، گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر از اقشار مختلف استان به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شدند که نشان از اشتیاق مردم به فرهنگ شهدا است.