170265651

تبریز - شهریارپرس- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از اتخاذ تمهیدات ویژه برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی استان خبر داد و گفت: ۴۷ تیم در این راستا ساماندهی شده اند و در ایام نوروز به صورت خودرویی از این عرصه ها حفاظت می‌کنند.

سیروس داودی روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حفاظت از منابع طبیعی در ایام نوروز تعطیل نیست و تمهیدات ویژه ای برای این ایام اندیشیده شده و یگان حفاظت منابع طبیعی استان برای حراست از عرصه های منابع طبیعی و اراضی ملی در تعطیلات نوروزی به صورت کشیک‌های نوروزی و به طور شبانه روزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در پایگاه های امداد و جنگل منابع طبیعی استان در آماده باش هستند.

وی با اشاره به اینکه عرصه های منابع طبیعی جزو انفال و سرمایه های ملی محسوب می شوند، اضافه کرد: این طرح با رویکرد پیشگیرانه در استان به مرحله اجرا درآمده و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی با تمامی امکانات و تجهیزات در این ایام به گشت‌زنی پرداخته و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه های ملی و منابع طبیعی وفق مقررات و قوانین موضوع برخورد قانونی می کنند.

داودی افزود: در این راستا همکاری و هم افزایی با سایر یگان های حفاظتی استان در جهت برخورد با متخلفان نیز انجام پذیرفته و گشت های حفاظت از منابع طبیعی در جهت جلوگیری از اقدامات و تصرفات غیر قانونی اراضی ملی به طور مستمر برقرار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در ۲۱ شهرستان استان نیز کشیک ویژه منابع طبیعی نسبت به برقراری گشت‌های حفاظتی اقدام کرده اند که تا ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت.

داودی تاکید کرد: در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ تیم های گشت های حفاظتی منابع طبیعی در استان در آماده باش کامل هستند و به صورت شبانه روزی اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی را مورد رصد و پایش قرار می دهند.

وی عنوان کرد:‌ گزارش های تخریب، تصرف، قطع درختان و قاچاق چوب، محصولات جنگلی در ایام تعطیلات نوروزی امسال مورد رسیدگی سریع قرار می‌گیرد.

وی از مردم درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی موضوع را از طریق شماره تلفن های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان اطلاع دهند.