62241224

شهریارپرس/آذربایجان شرقی استاندار آذربابجان شرقی بر استمرار ماموریت دستگاه‌های اجرایی در خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران تا پایان سفرهای نوروزی تاکید کرد.

عابدین خرّم در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان شرقی با تاکید بر رفع نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت ستاد، از دستگاه‌هایی که سیر صعودی در خدمات و ماموریت‌ها و مسئولیت‌های خود نشان می‌دهند قدردانی کرد.

وی با اشاره به آغاز فعالیت این ستاد  از ۲۴ اسفند، گفت: امسال به نسبت سال گذشته اقدامات تاثیرگذاری در حوزه خدمات سفر انجام شده و با توجه به افزایش سفرها و ترددها شاهد افزایش کمی و کیفی اقدامات بوده‌ایم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به موجب بازگشت سفرهای نوروزی در روز چهارم فروردین و افزایش ترافیک جاده‌ای در این روز، بر آمادگی کامل دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مدیریت ترددهای جاده‌ای تاکید کرد.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی و نامحسوس خود از برخی مراکز خدمات‌رسان در شهرهای مختلف استان، گفت: تفاوتی که امسال در حوزه خدمات سفر با سال گذشته مشهود است حضور فعال مجموعه‌هایی مثل راهداری، پلیس راه، هلال احمر و اورژانس در جاده‌هاست که به مسافران احساس امنیت می‌بخشد و این کار باید تا پایان سفرهای نوروزی ادامه داشته باشد.

وی افزود: این حضور در داخل شهرها کمرنگ است و پلیس به تنهایی انجام ماموریت می‌کند که انتظار داریم سایر مجموعه‌ها هم حضور در داخل شهرها و بخصوص کمربندی‌های اطراف شهرها را تقویت کنند.

وی همچنین با اشاره به احتمال افزایش سفرها در روزهای باقی‌مانده از تعطیلات نوروزی و احتمال وقوع بارندگی‌ها در چند روز آینده، بر تقویت حضور گروه‌های امدادی و خدماتی در نقاط حادثه‌خیز تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر حضور میدانی مدیران دستگاه‌های مسئول و بازدید از مراکز خدمات‌رسان، گفت: این بازدیدها باید کاربردی و اثربخش بوده و منجر به رفع نقاط ضعف شود.

وی با تاکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در مراکز گردشگری و خدمات‌رسانی، گفت: در پایانه‌های مسافری، مسیرهای بین شهری و داخل شهرها محل‌های مخصوصی برای پذیرایی از مسافران آماده شود و نباید شاهد حرمت‌شکنی ماه مبارک رمضان باشیم.

به گزارش شهریارپرس/ به نقل از روابط عمومی استانداری، خرّم همچنین از دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر خواست گزارش‌ دستگاه‌ها را جمع‌بندی و در قالب یک گزارش واحد به‌عنوان عملکرد استان در حوزه خدمات سفرهای نوروزی ارائه کند.

در این جلسه مسئولان دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود را برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی ارائه کردند.