62500153

شهریازپرس/آذربایجان شرقی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه معتقدم علاج مشکلات و کاستن از فشار خارجی جز با تقویت وحدت عمومی در جامعه ممکن نیست، اظهار کرد: دشمن بعد از شکست پروژه آشوب روی تعمیق شکافت اجتماعی و فعال کردن گسل‌های اجتماعی و فرهنگی تمرکز کرده است در این میان مناسبت‌های ملی مانند دهه فجر فرصت بسیار مناسبی برای نمایش وحدت و همدلی بین آحاد جامعه ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، امروز جمعه هفتم بهمن ماه، خاطرنشان کرد: البته ما در حوادث و اتفاقات مختلف شاهد جوشش همدلی و مواسات در بین مردم بوده‌ایم و این روح ایرانی - اسلامی را در همه جا دیده‌ایم؛ به طور مثال در جریان سیل، زلزله، کرونا و کمبود گاز این همدلی و مواسات را مشاهده کردیم که چگونه همدلی مردم جامعه ما را بدون مشکل خاصی از بحران‌ها عبور داد.

وی با اشاره به استمرار اسلام ستیزی در اروپا گفت: سران غرب از جمله دولتمردان سوئد در حالی از کلید واژه تهی شده آزادی بیان بهره می‌گیرند که در این کشورها حمایت از اسلام و مسلمانان و سوال در مورد هولوکاست جرم تلقی شده و شدیدترین مجازات را در پی دارد، اما حذف پست‌های اسلام‌گرایانه و تصاویر سرداران مقاومت در شبکه مجازی، نمودی از این استبداد فرهنگی و مخالف آزادی بیان ادعایی است.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه‌ساز بحران‌های امنیتی و چالش‌های جهانی و تضییع حقوق انسان‌های زیاد و آتش زدن قرآن به عنوان بخش تروریسم دولتی و تروریست‌پروری مورد ارزیابی قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه بخشی از اهداف غرب و استمرار این اقدامات موهن نوعی سنجش حساسیت مسلمانان و عادی‌سازی و هنجارسازی محسوب می‌شود، گفت: هنجارسازی این گونه اقدامات برای همه روشن بوده و ضروری است با واکنش‌های هوشمندانه به این اقدامات دین ستیزانه پاسخ مناسب داد زیرا قرآن سوزی چیز کمی نیست.

وی اسلام ستیزی و اهانت به مقدسات مسلمانان را نتیجه عصبانیت غرب از افزایش جمعیت مسلمانان اروپا طبق گزارش مراکز افکار سنجی جمعیت مسلمان اروپا دانست و افزود: اهانت به قرآن کریم در سال‌های رشد شتابان مسلمانان، با هدف انجام می‌شود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب قرآن روز به روز پرفروغ‌تر شده و آینده از آن اسلام است.

آل‌هاشم در ادامه خطبه‌ها، با اشاره به حمله مسلحانه صبح امروز به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران ضمن محکومیت این اقدام، از مسئولان دیپلماسی و امنیتی کشور خواست تا این مساله را پیگیری کنند.

خطیب جمعه تبریز، ادامه داد: نباید اجازه داد تا دشمن از این امر که به خاطر مساله شخصی بوده، سوء استفاده کرده و خللی به روابط دوستی دو کشور وارد کند.

وی همچنین با اشاره به مناسبت‌های هفته و در پیش رو بودن مراسم معنوی ماه رجب از جمله ایام اعتکاف خاطرنشان کرد: در قرآن کریم آمده است که محیط را برای اعتکاف‌کنندگان و نمازگزاران در مسجدالحرام آماده کنید؛ حال با توجه به اینکه مساجد خانه خدا هستند پس مساجد می‌توانند میزبان مراسم اعتکاف باشند.

وی با اشاره بر اینکه طبق فرمایش پیامبر هر کسی با ایمان معتکف باشد گناهانش بخشیده می‌شود، افزود: افرادی که معتقدند جوانان امروزی دیگر مثل جوانان گذشته نیستند، باید به این افراد گفت اگرچه ریزش‌هایی داشتیم ولی رویش‌های زیادی هم داریم و کافیست به تعداد ثبت نام کنندگان در اعتکاف دقت کنید.

آل هاشم، به ۱۰ رجب ولادت امام جواد (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان جوان‌ترین امام شیعیان هستند و ولادت با سعادت ایشان برای شیعیان مولودی با برکت بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، به میلاد با برکت حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) نیز  اشاره کرد و گفت: همزمان با سالروز میلاد با سعادت مولای متقیان و روز پدر در آستانه ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی هم هستیم که برای ما سرشار از برکت و رحمت و مبارکی است.