170133657

شهریارپرس/ نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران امشب (پنجشنبه) به اتمام می‌رسد و هنوز تکلیف چند بازیکن شاخص معلوم نشده است و امکان دارد آنها طی ساعات پیش رو از تیم جدید خود رونمایی کنند.

به گزارش شهریارپرس، فصل نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران امشب به اتمام می‌رسد و تیم‌ها دیگر امکان جذب بازیکن نخواهند داشت و این در حالی است که هنوز سه تیم خریدی نداشته‌اند و خیلی از بازیکنان بزرگ تکلیف خود را مشخص نکرده‌اند.

چهارشنبه با ۲ اتفاق مهم به پایان رسید. محمدرضا حسینی با پیوستن به گل‌گهر سیرجان به حضور هشت ساله در اصفهان پایان داد و بار دیگر شاگرد امیر قلعه‌نویی شد. ریکاردو آلوز، ستاره‌ تراکتور و آقای پاس گل لیگ برتر نیز با تمدید سه ساله‌ قرارداد خود به شایعات پیرامون پیوستنش به استقلال پایان داد و در جمع تی‌تی‌ها باقی ماند.

۱۰ بازیکن دیگر اما هنوز ماجرای‌شان مشخص نشده و معلوم نیست به چه تیم‌هایی خواهند پیوست. در ادامه نگاهی گذرا به آخرین وضعیت این ستاره‌های سرشناس می‌اندازیم:

سیاوش یزدانی: مقصد احتمالی «سپاهان»

ریکاردو ساپینتو و علی فتح‌الله‌زاده با مصاحبه‌های تندی که علیه این بازیکن انجام دادند عملا جدایی سیاوش را قطعی کردند. این مدافع باتجربه یک پیشنهاد جدی از سپاهان دارد اما هنوز برای دریافت رضایت‌نامه با مدیران استقلال به توافق نرسیده است. استقلال نیز برای جذب بازیکن باید یزدانی را از لیست خارج کند.

سجاد شهباززاده: پیشنهاد جذابی در کار نیست

سومین مقطع حضور سجاد شهباززاده در استقلال چندان خوب پیش نرفت و او در نیم‌فصل اول هیچ گلی به ثمر نرساند و همین مساله باعث شد تا در لیست مازاد قرار بگیرد. پیشنهادهای رسیده برای شهباززاده از تیم‌هایی چون صنعت نفت بوده و نتوانسته شماره‌ ۱۰ آبی‌ها را برای جدایی راضی کند. این احتمال وجود دارد که شهباززاده تا انتهای فصل در استقلال بماند.

سیامک نعمتی: در دوراهی گل‌گهر و فولاد

یحیی گل‌محمدی او و حامد پاکدل را در لیست خروجی قرار داد. سیامک برای جدایی و بر سر رضایت‌نامه و طلبش هنوز با باشگاه پرسپولیس به توافق نرسیده اما به نظر می‌رسد این مشکل به زودی حل شود و او به یکی از ۲ تیم گل‌گهر و یا فولاد خوزستان بپیوندد. هر ۲ باشگاه پیشنهاد مالی خوبی را به نعمتی داده‌اند.

کاوه رضایی: می خواهد به استقلال برگردد

لیست استقلال پر است و کاوه شاید به همین خاطر دوباره امکان حضور در تیم محبوبش را به دست نیاورد. این مهاجم باتجربه منتظر است تا یک بازیکن(سیاوش یزدانی یا سجاد شهباززاده) از لیست تیم تهرانی خارج شود و سپس سریعا برای عقد قرارداد با آبی‌ها اقدام کند. البته که ممکن است در لحظات آخر همه‌چیز مانند ابتدای فصل خراب شود و کاوه در تبریز بماند.

وریا غفوری: بازگشت به تبریز پس از چند سال

جواد نکونام در اقدامی عجیب وریا غفوری را در لیست خروجی قرار داد تا بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال به دنبال تیم جدید باشد. شایعه‌ بازگشت وریا به استقلال خیلی سریع رد شد و حالا از تراکتور به عنوان مقصد احتمالی وریا غفوری یاد می‌شود. او چند سال پیش در تیم شهرداری تبریز بازی کرده و سابقه‌ بازی در این شهر را دارد.

آیاندا پاتوسی: آلترناتیو ریکاردو آلوز

استقلال امکان جذب بازیکن خارجیِ شاغل در خارج از فوتبال ایران را ندارد و پس از ناکامی در جذب ریکاردو آلوز حالا به دنبال بازگرداندن آیاندا پاتوسی است. هافبک اهل آفریقای جنوبی فولاد که به دلیل ناآمادگی بدنی بارها توسط نکونام مواخذه شد و نهایتا از این تیم کنار گذاشته شد.

موسی کولیبالی: شاید بماند

قرار گرفتن نام موسی کولیبالی در لیست فروش فولاد هم جالب توجه بود. مدافع مالیایی که پیش از این هم توانایی خود را نشان داده بود در آستانه‌ جدایی قرار گرفت اما حالا شنیده می‌شود نمی‌توان جدایی‌اش را قطعی دانست و شاید در فولاد ماندنی شود. نساجی و سپاهان مشتریان احتمالی این مدافع تنومند و گلزن هستند.

محمدرشید مظاهری: فولاد، جدی‌ترین مشتری

قراردادش را با سپاهان فسخ کرد و حالا به دنبال تیم جدید است. مظاهری، فولاد را به عنوان جدی‌ترین مشتری‌اش می‌بیند اما حضور کریستوفر کنت و شهاب گردان باعث شده تا امکان نهایی شدن انتقال کمی با تردید مواجه شود. یکی ۲ تیم دیگر نیز خواهان به خدمت گرفتن گلر اسبق استقلال هستند.

اشکان دژاگه: به مسعود می‌پیوندد؟

احتمال اینکه او هم از فولاد جدا شود کم است اما هوادار بعد از جذب مسعود شجاعی خواهان به خدمت گرفتن دژاگه هم هست و ممکن است در انتقالی عجیب شاهد حضور ستاره‌ اسبق تیم ملی در تیم ساکت الهامی باشیم.

گادوین منشا: بر سر نخواستنش دعواست

آقای گل فصل قبل لیگ برتر در مس رفسنجان نتوانست فروغ سابق را داشته باشد و محمد ربیعی مایل بود او را به تیم دیگری بفروشد اما تیم‌های زیادی برای او اقدام جدی انجام ندادند و مهم‌ترین مانع، قرارداد سنگین منشا بود. ممکن است شاهد جدایی این مهاجم کهنه‌کار در ساعات پایانی باشیم اما مس اگر از لحاظ مالی تامین نشود، این بازیکن نیجریه‌ای را تا پایان فصل در کنار خود نگه خواهد داشت.

علی قلی‌زاده: بمب بزرگ می‌ترکد؟

بازگشت او به فوتبال ایران می‌تواند بزرگ‌ترین بمب نقل و انتقالاتی باشد. بازیکن فانتزی تیم ملی فوتبال ایران، این اواخر در تیم شارلوای بلژیک اوضاع به‌سامانی نداشت و همین مساله او را در آستانه‌ جدایی از جمع گورخرها قرار داده است. قلی‌زاده مورد توجه باشگاه الاتحاد کلباء و فرهاد مجیدی است و از آن طرف سپاهان نیز به جذبش علاقه دارد. آیا قلی‌زاده بازگشتی بزرگ به فوتبال ایران خواهد داشت؟

تا پایان امشب باید صبر کنیم. ممکن است نام‌های دیگری به این لیست اضافه شوند. به نظر شما بزرگ‌ترین انتقال زمستانی را کدام بازیکن رقم می‌زند؟