62498470

شهریارپرس/آذربایجان شرقی شهردار منطقه ۲ تبریز از احداث سه پارک با عناوین تخصصی طی سال آینده خبر داد و گفت: در سطح منطقه ۲ ، ۱۳ پارک و بوستان وجود دارد که در سال جاری اقدام به تامین روشنایی و تعمیرات مورد نیاز شده است.

 موسی علیپور، چهارشنبه پنجم بهمن ماه، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در بودجه سال آینده اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی برای احداث و تجهیز این پارک ها در نظر گرفته شده است، افزود: یکی از پارک ها در شهرک رجایی شهر با مساحت هشت هزار و ۵۰۰ متر احداث می‌شود و یک پارک نیز در آخر خیابان یاغچیان با مساحت ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر با موضوع کلینیک گل و گیاه ساخته می‌شود.

علیپور با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۲ در احداث پارک های تخصصی فعالیت جدی دارد، ادامه داد: پارک معین به صورت یک پارک تخصصی به همراه کافه کتاب برای استفاده اهالی فرهنگ و ادب شهر تبریز احداث خواهد شد.

شهردار منطقه ۲ تبریز در تشریح برنامه های فرهنگی سال آتی این منطقه، اظهار کرد: رویکرد جدید منطقه، تخصصی کردن فرهنگسراهای سطح حوزه است کما اینکه اولین فرهنگسرای ویژه کودکان نیز در منطقه ۲ شروع بکار کرده و مورد استقبال گسترده شهروندان قرار گرفته است.

وی همچنین از جمع آوری ۴۹ دستگاه وانت بار و ۸۴ طبق سدمعبری در سطح حوزه خبر داد و اظهار کرد: برخی از وانت بارها و سدمعبری میوه فروشان به صورت غیرقانونی اقدام به ایجاد محدوده شخصی و سدمعبر کرده بودند که با همراهی و حکم دستگاه قضایی و با تلاش همکاران از سطح معابر منطقه جمع شد.

علیپور، با اشاره به آغاز طرح ساماندهی وانت بارها افزود: در راستای تاکید شهردار تبریز بر ساماندهی وانت‌بارها، شهرداری منطقه ۲ نیز اقدام ساماندهی کرده و در این مدت ۴۹ دستگاه وانت بار و ۸۴ طبق میوه‌فروشی متخلف جمع‌آوری و جهت ساماندهی معرفی شده است.