پرستاران زینب‌گونه به مردم خدمت می‌کنند

شهریارپرس/ فرماندار شهرستان هشترود گفت: پرستاران به صورت شبانه روزی، کارهای سخت و طاقت فرسا را به خاطر بیماران انجام می‌دهند و کارهای آن‌ها زینب گونه است.

علیرضا توری  در مراسم نکوداشت روز پرستار، خاطرنشان کرد: جامعه پرستاری ایران بارها دین خود را به کشور و نظام ادا کرده و از جان مایه گذاشته است و در همه حال در خدمت مردم بوده است.

وی اظهار کرد: پرستاران در حفظ سلامت جامعه کاری کردند کارستان، لذا همه ما باید قدردان پرستاران باشیم و به مطالبات به حق آن‌ها پاسخ مناسب دهیم.

وی اضافه کرد: اصلی ترین مشکل بیمارستان هشترود، کمبود کادر درمان است و این تعداد از استاندارد مناسب برخوردار نیست.

توری گفت: افرادی که در دوران کرونا در خدمت نظام سلامت بوده‌اند و بعد از آن تعدیل شده‌اند با نا مهربانی روبرو شده‌اند و باید وضعیت آن‌ها به بهترین شکل مشخص شده و دوباره دعوت به کار شوند.

سرپرستار اورژانس بیمارستان هشترود نیز در این جلسه اظهار کرد: متاسفانه مشکلات زیاد بیمارستان، کلیه پرسنل درمان را درگیر کرده است و با توجه به این‌که وضعیت مالی بیمارستان مناسب نیست از خیران منطقه تقاضامندم احسان‌های خود را در کمک به بیمارستان به کار گیرند.

فرزانه شیرنیا خاطرنشان کرد: هدف همه کادر درمان رسیدگی بیشتر و بهتر به مراجعه کنندگان است ولی نبود منابع مالی و نبود تجهیزات مناسب، همه کادر درمان به خصوص پرستاران را با مشکل مواجه کرده است.

یکی از پرستاران شاغل در بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان هشترود نیز در این جلسه گفت: یکی از مشکلات بزرگ بیمارستان هشترود کمبود شدید نیروی انسانی است که هم کادر درمان و هم مراجعه کنندگان را با مشکل مواجه کرده است.

فرزاداصلانی یادآور شد: در ایام کرونا پرستاران طرحی را به کار گرفتند اما بعد از کرونا با نامهربانی کنار گذاشتند و یک ظلم مضاعف در حق آن‌ها انجام شد.

وی افزود: کارانه به جای اینکه به حساب افراد درگیر کرونا واریز شود به حساب ستادی‌های شبکه بهداشت واریز شده است.

در این مراسم فریبا نیروزی و صفا علمی از شهرستان هشترود به عنوان پرستار نمونه کشوری و لیلا نیک سرشت و رقیه همتی به عنوان پرستاران نمونه استانی تجلیل شد.