170040647.jpg

شهریارپرس/شهردار تبریز با تاکید بر جذب سرمایه‌گذار و مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه ها در مناطق دهگانه شهرداری تبریز، ادامه داد: مدیران و شهرداران مناطق دهگانه باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

 یعقوب هوشیار روز چهارشنبه در جمع بندی مصوبات قرار خدمت شهرداری منطقه ۹ تبریز، همچنین با تاکید بر اجرای پروژه‌های مشارکتی در سال آینده، یادآوری کرد: توجه به مقوله جذب سرمایه‌گذاری در تدوین بودجه سال آینده از ضروریات مناطق دهگانه است و منطقه ۹ نیز باید توجه کافی به بحث پروژه‌های مشارکتی مانند پروژه « پارک آبی» داشته باشد.

شهردار تبریز با بیان اینکه مدیریت شهری دید مثبتی نسبت به پروژه های مشارکتی دارد، گفت: این پروژه‌ها مستقیما با مسائل روزمره زندگی شهروندان گره خورده است.

وی با بیان اینکه در راستای نظارت بر پروژه های شهری باید تا سه ماه بعد از افتتاح پروژه ها، وضعیت آن ها رصد شود، افزود: اجرای پروژه دوربرگردان «کرکج باید» سرعت یابد و نصب و اجرای علایم راهنمایی و رانندگی، سرعت‌گیر و خط کشی در این مسیر ضروری است.

وی ایجاد رمپ خاوران به جاده تهران را از جمله نیازهای این مسیر اعلام کرد و اظهار داشت: کاهش بار ترافیکی میدان بسیج از برنامه های ترافیکی مدیریت شهری است چراکه تصادفات زیادی در این مسیر منجر به فوت شده‌ است.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت بر پروژه‌های ترافیکی، گفت: ممانعت از ورود ماشین‌های سنگین به داخل شهر موجب کاهش میزان تصادفات می‌شود.

شهردار تبریز، احداث پل‌های عابر پیاده به خصوص در مقابل کارخانه های مسیر جاده تهران را از برنامه های اولویت دار شهرداری دانست و گفت: دسترسی مسیر اهر به منطقه خاوران مطالعه می شود و در این خصوص می‌توان از طریق پل‌های سگمنت ( پیش ساخته ) به این منطقه دسترسی ایجاد کرد.

هوشیار، با اشاره به اینکه عملیات عمرانی پروژه پارک آبی آغاز شده است و ظرفیت خوبی برای جذب سفر و گردشگر دارد، ادامه داد: افتتاح این پروژه می تواند زمینه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر را ایجاد کند.

وی اظهار داشت: برای سال بعد، انتظار می رود در منطقه ۹، حداقل ۲۰ پروژه ناب سرمایه‌گذاری تعریف شده و اجرای آنها شروع شود.