لزوم تامین برق برای توسعه بخش صنعت آذربایجان شرقیشهریارپرس/ محمد کلامی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، بر ضرورت تقویت پست‌ها و تجهیزات انتقال برق تاکید کرد و افزود: آذربایجان شرقی با وجود همه ظرفیت‌های صنعتی در تأمین برق با مشکل مواجه است.
وی با اشاره به مشکلات زیرساختی صنایع استان ازجمله تامین برق و گاز گفت: در استان فقط 5 پست توزیع برق برای صنایع داریم و اگر دولت اعتبار لازم برای ایجاد پست برق در شهرک های صنعتی را بدهد تا حد زیادی مشکلات مرتفع خواهد شد.
کلامی افزود: چندین مگاپروژه در بخش های صنعت، کشاورزی و معدن و 12 واحد تولیدی آماده بهره برداری داریم که با مشکل تامین برق برای این واحدها مواجهیم.
وی با اشاره به ظرفیتهای بخش خصوصی در استان اظهار داشت: بخش خصوصی استان توانمند است و اسباب لازم برای رشد را دارد و برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصد، باید توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: سخت‌گیری دستگاه‌های اجرایی در امور مربوط به بخش صنعت و تولید، ریسک‌پذیری مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی را کاهش می‌دهد؛ در حالی که امروز با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیاز به ریسک‌پذیری داریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با انتقاد از عملکرد بانک های خصوصی استان، خاطرنشان کرد: متاسفانه بانک های خصوصی با برنامه های دولت و کارگروه تسهیل همراه نیستند که این مشکل باید در سطح ملی حل و فصل شود.
دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید هم در این جلسه گفت: حدود 500 واحد تولیدی راکد و نیمه راکد در استان وجود دارد که برخی از آنها با کمتر از 50 درصد ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند و نزدیک به 960 طرح نیمه تمام سرمایه گذاری در این واحدها  انجام شده است که سریعا باید تکمیل و وارد مدار تولید شوند.
 بیک‌زاده با اشاره به اینکه مشکل تامین زیرساخت ها که یک مشکل اساسی است و قبل از احداث واحد تولیدی باید حل شود، افزود: ساماندهی واحدهای تولیدی جزو اولویت هاست و شهرک های صنعتی برای این که فعالیت کافی داشته باشند باید صندوق حمایت از صنایع کوچک و خرد در استان فعال شود.