شهریارپرس/مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان آسفالت شده است.

اورجعلی علیزاده، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران  با بیان اینکه عملیات آسفالت ریزی راه‌های استان در قالب ۹ گروه آسفالت‌کار انجام می شود، افزود: پروژه های آسفالت راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در راه های اصلی و روستایی مسیرهای مختلف اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ کیلومتر طرح آسفالت راه های استان در دست اجرا است، اظهار داشت: بخشی از این راه ها امسال و بقیه نیز در سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان شامل آسفالت راه عجب شیر - بناب به طول هفت کیلومتر، راه های روستایی ینگی کند و چوپوقلو به طول هشت کیلومتر، راه خوشه مهر و آسفالت جاده مرزی محدوده اسکانلو به عاشقلو ( صفرلو و کرانلو) به طول پنج کیلومتر است.

علیزاده، ادامه داد: آسفالت کمربندی جنوبی اهر و آسفالت ریزی روستای دوشتور، آسفالت راه های روستایی هرزند عتیق، هرزند جدید، کوه کمر، زنوزق، باب رتین، گلین قیه، کراب و باغلار اره لان و مرکید جمعا به طول ۱۲.۵ کیلومتر و راه اصلی مرند - بناب جدید به طول ۵.۵ کیلومتر از دیگر پروژه های استان است.

وی آسفالت راه روستایی میاب، آسفالت راه اصلی ورودی میانه و پل قوریچای و میانه- هشترود به طول ۲ کیلومتر، راه روستایی تجرق - توبین به طول ۲۰ کیلومتر و راه روستایی شیخ درآباد به طول چهار کیلومتر را از دیگر پروژه های آسفالت این اداره کل اعلام کرد.

مدیرکلراه داری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: آسفالت راه روستایی صومعه- چله خانه سراب به طول هفت کیلومتر، راه اصلی ملکان - لیلان به طول ۹.۵ کیلومتر و راه روستایی باغ معروف تبریز به طول ۱.۵ کیلومتر از پروژه های استان است.

علیزاده، با بیان اینکه سهولت دسترسی روستاییان به شهرها و رساندن محصولات آنها به بازارهای هدف با داشتن راه های دسترسی مناسب میسر می شود، افزود: در این راستا بخش قابل توجهی از پروژه های راهسازی در مناطق کم برخوردار و دورافتاده روستایی انجام می شود.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.