ارتقاء علم و پژوهش باعث پیشرفت و توسعه در کشور می‌شود

اشهریارپرس/ مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه اهر، ارتقاء علم و پژوهش در جامعه را باعث پیشرفت و توسعه در کشور عنوان کرد و گفت: اگر نگاهی به کشورهای پیشرفته داشته باشیم از عوامل اصلی موفقیت و توسعه در این کشورها، بحث علم و پژوهش و جایگاه آنها در جوامع توسعه یافته است.

سرهنگ پاسدار علیرضا کریم‌پور، سه‌شنبه، 8 آذرماه، در جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج و تجلیل از برگزیدگان علم و فناوری بسیج در شهرستان اهر، ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، یکی از مهمترین و اولین سرفصل که برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی در این بیانیه آمده است سرفصل علم و پژوهش می‌باشد.

وی افزود: کشورهایی که در چند دهه اخیر از لحاظ فناوری و تولید، رشد چشمگیری داشته‌اند، کشورهایی هستند که بیشترین سهم تولید ناخالص داخلی خود را به تحقیق و پژوهش اختصاص داده‌اند و نتیجه این تحقیق و پژوهش های مسئله محور در توسعه شرکت های دانش بنیان و به تبع آن رشد تولید متبلور شده است.

وی افزود: در کشور ما در سنوات گذشته سهم اندکی از تولید ناخالص داخلی به حوزه پژوهش و تحقیق اختصاص یافته بود اما اکنون با ورود جدی کارگزاران نظام توجهات به سمت تولید و توسعه شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرین معطوف شده است. 

وی با اشاره به اینکه علم و پژوهش باید مسئله محور باشد، افزود: اگر پژوهش های ما مسئله محور باشد، مطابق نیازها و اولویت های جامعه پیش خواهد رفت و نیازها و اولویت های جامعه بعد از شناسایی محور اقدامات ما خواهد شد.

 مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ناحیه اهر در خاتمه با اشاره به توانمندی های علمی و پژوهشی کشور خصوصاً در ساخت موشک و ماهواره های بومی توسط دانشمندان داخلی گفت: متاسفانه پیشرفت های ایران اسلامی در عرصه های مختلف از جمله صنعت موشکی، هوایی و پرتاب ماهواره‌ها در رسانه های دنیا سانسور می‌شود و دشمنان تلاش می‌کنند دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران یا دیده نشوند و یا اینکه کم اهمیت جلوه داده شوند، بنابراین یکی از اولویت های جهاد تبیین، اطلاع رسانی و رسانه ای کردن پیشرفت های علمی کشور در عرصه های مختلف می‌باشد.