مراکز سلامت نقش محوری را در تحقق برنامه های جوانی جمعیت دارند

شهریارپرس/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به موضوع جوانی جمعیت گفت: مراکز سلامت نقش محوری را در تحقق برنامه‌های جوانی جمعیت دارند.

دکتر بهمن نقی پور، سه‌شنبه، 8 آذرماه، در دیدار با فرماندار شهرستان آذرشهر گفت: همانطور که حضرت امام خامنه‌ای در بیاناتشان مطرح کردند بسیجی یعنی کسی که با روحیه جهادی شبانه روز در جهت کمک به خلق الله تلاش کند لذا همکاری و اتحاد با مردم منطقه آذرشهر که از دیرباز به فرهنگ والای خود مشهورند در حل مشکلات اجتماعی منطقه علی الخصوص در حوزه سلامت بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: در حوزه سلامت با تلاش های شبانه روزی همکاران شورای سلامت شهرستان قطعاً به نتایج بسیار مطلوبی دست خواهیم یافت چرا که در مجموع، حوزه سلامت، حوزه‌ای زیرساختی و حیاتی است و مهمترین عامل موفقیت در بحث سلامت جامعه، پیشگیری است.

وی افزود: اقدامات مهمی در رابطه با مرکز بهداشت شهرستان و جابجایی مناسب آن صورت گرفته و ساخت پانسیون های مراکز درمانی از گام های مثبت در این راستا است.

نقی‌پور، در بحث ماندگاری پزشکان در شهرستان‌ها گفت: اقداماتی توسط معاونت‌های درمان و توسعه دانشگاه علوم پزشکی انجام  شده است تا کمبود پزشک در رشته های پایه‌ای در شهرستان‌ها رفع شود تا بتوانیم خدمات درمانی با کیفیت‌ تری را به مردم ارائه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار کرد: در بحث جوانی جمعیت اقدامات موثری در راستای سرعت بخشی به رشد برنامه صورت گرفته است اما باید طی پنج سال آتی به صورت جهشی کار شود.

فرماندار شهرستان آذرشهر نیز ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های میدانی پرسنل بهداشت و درمان گفت: شما با روحیه جهادی و تفکر انقلابی و بسیجی در تمام شهرستان‌ها در تکاپو و تلاش شبانه روزی در صدد ارائه بهترین خدمات به مردم شریف استان هستید و این مهم به صورت شفاف برای مردم ملموس است.

شمسعلی محمودیان، ادامه داد: ما شاهد حرکات مثبت و سازنده‌ای در حوزه های مختلف همچون امنیت غذایی، حمایت از مادران باردار، آموزش های مختلف، آسیب شناسی، مشاوره و روانشناسی و ... هستیم.

 به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، وی خواستار جابجایی اورژانس شهرک شهید مدنی شد و افزود: یکی از مطالبات مهم مردم جابجایی اورژانس شهرک شهید مدنی است که امیدواریم با تدابیر صورت گرفته شاهد این جابجایی باشیم.