170036620.jpg

شهریارپرس/ رییس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه مطالبات به حق دانشجویان باید شنیده شود، گفت: اعتراضات در دانشگاه ها باید به سمت عقلانیت و خردورزی سوق داده شود.

صفر نصرالله زاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران  از حرکت مدیریت فرهنگی و دانشجوئی دانشگاه تبریز در همین راستا خبر داد و افزود: دانشگاه تبریز به عنوان یکی از مراکز علمی و تحقیقاتی اثرگذار کشور از همان بدو شروع اعتراضات و تنش های دانشجوئی با مدیریت علمی توانست مسیر تنش آفرین جریانات را به سوی برگزاری تریبون های آزاد و گفت وگو میان سلایق مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داخل دانشگاه هدایت کند.

وی اتخاذ شیوه های علمی در مواجهه با اعتراضات دانشجوئی را هدف اصلی مدیریت دانشگاه تبریزاعلام و اضافه کرد: در این زمینه ما بر برگزاری تریبون های آزاد با حضور همه دانشجویان و اساتید و نیز مدیران و مسئولان کشوری و استانی تاکید و پافشاری داریم، چون معتقدیم با گفت وگو و بدون نیاز به برخوردهای لفظی و فیزیکی می توان بسیاری از مشکلات را حل و فصل کرد.

نصرالله زاده، مطالبه را حق دانشجویان دانست و ادامه داد: ما تلاش داریم بسترهای لازم و کافی برای طرح، بیان و اعلام این مطالبات را در داخل دانشگاه فراهم کنیم که برگزاری تعداد 9 عنوان تریبون و جلسه آزاد اندیشی در داخل دانشگاه و با حضور اکثر نحله های فکری از جمله این اقدامات است.

وی یادآوری کرد: از حدود سه هفته قبل برگزاری تریبون های آزاد دانشجوئی ابتدا در محوطه باز و در حال حاضر به دلیل شرایط آب و هوائی در داخل سالن های مختلف در حال برگزاری است و به تدریج این جلسات و نشست های علمی و تخصصی را به داخل دانشکده ها می بریم و با دعوت از مدیران و مسئولان استانی و ملی برگزاری آنها را تفویت خواهیم کرد.

نصرالله زاده، فضای کنونی دانشگاه تبریز را بسیار آرام و بدون تنش های هفته های گذشته اعلام کرد و افزود: در حال حاضر تمامی کلاس های درس در مقاطع مختلف تحصیلی به صورت حضوری برگزار می شود و هیچ کلاسی به دلیل اعتراضات دانشجوئی تعطیل نشده است.

وی تضارب آرا ، تحمل یکدیگر و سعه صدر را از جمله مزیت های مهم برگزاری تریبون های آزاد دانشجوئی بیان و بر تدام و تقویت آن در طول سال تحصیلی تاکید کرد.

رییس دانشگاه تبریز درباره اخبار منتشر شده مبنی بر دستگیری تعدادی از دانشجویان معترض، گفت: تاکنون در تجمعات داخل دانشگاه هیچ مورد دستگیری وجود نداشته است و اگر چنین امری نیز محقق شده باشد، با پیگیری های مدیریت دانشگاه آزاد شده و در حال حاضر بازداشتی در این خصوص وجود ندارد.

نصرالله زاده ادامه داد: اما در جریان اغتشاشات و تجمعات بیرون از دانشگاه و سطح شهر تبریز تعدادی از دانشجویان بازداشت شده بودند که آنها نیز تا جائیکه بنده اطلاع دارم آزاد شده اند.

 دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه بزرگ و قدیمی ایران در سال ۱۳۲۴ با دو دانشکده ادبیات و پزشکی تاسیس شد و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۰ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از ۲۰ هزار نفر دانشجو یکی از دانشگاه‌های بین المللی، سطح یک و برتر کشور است.