توسعه شبکه آب و فاضلاب در بلوار طبیعت مراغه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

شهریارپرس/مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه گفت: عملیات لوله‌گذاری خط انتقال فاضلاب و شبکه توزیع آب در مسیر بلوار طبیعت تا روستای علویان این شهرستان حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

«اسماعیل سلیمانی هرق افزود: برای تکمیل این طرح تا پایان سال جاری و اتصال بخشی از محله‌های روستای علویان به شبکه فاضلاب که پیش از این لوله‌گذاری آنها انجام شده، تلاش می‌شود.

وی اظهار داشت: خط انتقال فاضلاب این طرح ۲ کیلومتر طول دارد و عملیات اجرایی آن با هدف جلوگیری از مشکلات زیست محیطی بلوار طبیعت و هدایت فاضلاب روستای علویان و باغ رستوان‌های این مسیر اواخر مرداد سال جاری آغاز شد.

به گفته وی پایداری شبکه توزیع آب در روستای علویان نیز با استفاده از منابع داخلی شرکت نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح به شمار می‌‍رود.

«سلیمانی» اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای خط انتقال فاضلاب این طرح را ۶۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: این خط انتقال با استفاده از لوله پلی‌اتیلنی دوجداره به قطر ۳۱۵ میلی‌متر اجرا می‌شود.

وی همچنین طول شبکه توزیع آب در این طرح را ۲.۲ کیلومتر عنوان کرد و افزود: اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای خط انتقال شبکه آبرسانی نیز ۱۱ میلیارد ریال برآورده شده است.

وی اجرای این طرح با منابع داخلی این شرکت را مرهون تلاش پرسنل شرکت آب و فاضلاب مراغه، پیگیری‌های معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و همکاری‌های مجموعه مدیریت شهری و اداره محیط زیست شهرستان دانست.

 طی سال‌های اخیر طرح‌های متعددی با منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب مراغه و به صورت جهادی اجرا شده است که از جمله آنها می‌توان به توسعه شبکه فاضلاب روستای طالبخان اشاره کرد.