مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی: اشتغالزایی جامعه ایثارگری از توان بنیاد شهید خارج است

شهریارپرس/ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: اشتغالزایی برای جامعه ایثارگری استان تنها از عهده این مجموعه خارج است و تمامی دستگاه ها باید برای تحقق ان همکاری و مساعدت کنند.

جابر ابوالفتح زاده روز شنبه در جلسه هماهنگی و پیگیری اجرای تفاهم نامه همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، افزود: واقعیت این است که بنیاد شهید به تنهایی نمی تواند مساله اشتغال ایثارگران را حل کند و باید این مشکل اساسی با مشارکت همه دستگاه های اداری حل و فصل شود تا شاهد توسعه بیش از گذشته آذربایجان شرقی و اشتغالزایی پایدار در استان باشیم.

وی با قدردانی از توجه ویژه مدیرعامل و رئیس هیات مدیره منطقه آزاد ارس نسبت به جامعه ایثارگران، اظهار داشت: امروز داشتن شغل مناسب عاملی است که به طور آشکار بر کیفیت زندگی و سطح رضایت مندی و رفاه شهروندان اثر می گذارد و از این رو ایجاد فرصت های شغلی مناسب، امری پراهمیت به شمار می رود.

ابوالفتح زاده با بیان اینکه هم اکنون داشتن شغل و حرفه مناسب به منزله دارا بودنِ یک منبع درآمد و البته بیکاری و نداشتن شغل به مثابه محرومیت از کسب درآمد است، ادامه داد: بر این اساس جامعه ای که در آن موضوع اشتغالزایی به طور صحیح ساماندهی نیافته باشد، دیر یا زود مشکلات مختلف در آن رشد می کند.

وی اضافه کرد: در تعالیم دینی و اسلامی، کار و اشتغال علاوه بر بعد اقتصادی و درآمدزایی، برای سلامتی جامعه و زیست مطلوب یک ضرورت است و از این رو کمک به اشتغالزایی یک وظیفه دینی هم محسوب می شود.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره منطقه آزاد ارس نیز در این جلسه، آمادگی سازمان تحت مدیریتش برای اجرای سیاست های اشتغال جامعه ایثارگری، عملیاتی ساختن قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران و ارائه خدمات فرهنگی، گردشگری، رفاهی به ایثارگران را اعلام کرد.

مجید کیانی اظهار داشت: طبق مصوبات این جلسه سازمان منطقه آزاد ارس متعهد به اجرای مواد 21 و 30 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران درباره استخدام ایثارگران، تبدیل وضعیت استخدامی تمامی ایثارگران شاغل در این سازمان و حمایت از طرح های خوداشتغالی و کارآفرینی ارائه شده توسط ایثارگران می شود.

وی تسهیل در جذب ایثارگران برای اشتغال در مجتمع بزرگ کشت و صنعت شهید سلیمانی در پایاب سد خداآفرین و همکاری در خصوص ارائه خدمات فرهنگی، رفاهی و ترددی به ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران  را از دیگر تعهدات منطقه آزاد ارس اعلام کرد.