شهردار تبریز: ایستگاه ۱۵ خط یک متروی آماده بهره‌برداری است

شهریارپرس/ شهردار تبریز از اتمام عملیات اجرایی ایستگاه شماره ۱۵ خط یک متروی تبریز پیش از موعد مقرر و روزشمار نصب‌ شده خبر داد.

یعقوب هوشیار در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مطابق روزشمار نصب شده، ایستگاه ۱۵ خط یک مترو واقع در محله لاله، دوم مهر سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسید که با تلاش شبانه روزی مجموعه سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، ۴ روز پیش از زمان‌بندی مذکور تکمیل شده است.

وی افزود: عملیات عمرانی این ایستگاه روز ۲۸ شهریور، یعنی چهار روز مانده به اتمام روزشمار افتتاح این پروژه‌ به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: تکمیل خط یک متروی تبریز در سال جاری، جزو برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل است و تلاش داریم تا پایان سال این اتفاق مهم رخ بدهد.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی شفاف به شهروندان، ارائه گزارش عملکرد ادواری و نصب روزشمار اتمام پروژه خط‌مشی مدیریت شهری در اجرای پروژه‌ها است.

ایستگاه پانزدهم خط یک متروی تبریز، یکی از منحصربه فردترین ایستگاهای مترو از لحاظ معماری است که از مکتب هنری آذربایجان الگوبرداری شده و روج تجدد میراث فرهنگی در آن جلوه‌گر است.

خط یک متروی تبریز به طول ۱۷.۲ کیلومتر، در سه فاز  طراحی و اجرا شده است و ۱۸ ایستگاه و دو پایانه دارد

در حال حاضر فاز اول و دوم خط یک متروی تبریز فعال بوده و مطابق وعده شهردار تبریز تا پایان سال جاری با تکمیل دیگر ایستگاه‌های فاز سه، در تمام مسیر مسافرگیری انجام خواهد شد.