سوگواره دانش آموزی «احلی من العسل» اهمیت زیادی دارد

شهریارپرس/نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سوگواره دانش آموزی «احلی من العسل» دارای اهمیت زیادی است چرا که دشمنان ما امروز تبلیغ گسترده‌ای دارند تا دانش آموزان، نسل نو و نوجوان و جوان ما از ارزش‌های انقلاب و اسلام فاصله بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دهمین سوگواره دانش آموزی «احلی من العسل» اظهار کرد: برنامه های همچون احلی من العسل که مختص دانش آموزان است، ارزش‌های حضرت قاسم بن الحسن(ع) را در ذهن و دل نوجوانان روشن می‌کند.

وی با بیان روایتی از امام صادق(ع) که می فرمایند «هر کس که خدا خیر خواه او باشد محبت حسین(ع) و زیارتش را در دل او می‌اندازد و هر کس که خدا بدخواه او باشد کینه و خشم حسی»، گفت: امام حسین (ع) یک ویژگی‌ها و امتیازهای خاص دارند که باید توجه کنیم.

امام جمعه تبریز افزود: یکی از این ویژگی‌ها رسوخ حرارت محبت ایشان در دل مومنین است که پیغمبر اکرم(ص) فرمودند که علاقه خاصی در قلوب مردم برای امام حسین وجود دارد ک خاموش شدنی نیست.

وی ادامه داد: از نظر فضیلت و علم و قدرت و شجاعت و انجام درست وظایف همه ۱۴ معصوم یکی هستند چنانچه در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم همه شما مثل هم هستید و همگی نورهایی در عرش خداوند متعال بودید و خداوند متعال بر ما منت گذاشت و آن انوار مقدس را در عبدان مطهر شما قرار داد.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: ویژگی دوم تربت امام حسین(ع) شفای دردها است، برداشتن و خوردن کمی از خاک حرم مطهر امام حسین (ع) اشکالی ندارد و شفا است.

نماینده ولی فقیه در استان مطلوبیت همیشگی عزاداری امام حسین(ع) را از دیگر ویژگی‌ها عنوان کرد و افزود: سفارش موکد و فراوان به عزاداری و زیارت ایشان است، عزاداری و گریه کردن در روز شهادت اهل بیت شایسته است اما برای هیچ کدام از معصومین به اندازه امام حسین (ع) سفارش نشده است.

وی بیان کرد: امتیاز مهم دیگر امام حسین(ع) این است که اگر امام و واقعه کربلا نبود بلکه اسلام هم نبود، ایشان اسلام را بیمه کردند و شیعه را احیا کردند.

علیرضا صیادی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه عاشورا در همه‌ زمان‌های تاریخ کلاس درسی برای یاد دادن و یاد گرفتن است، افزود: ما از قیام عاشورا شجاعت، ایثار، شهادت و شهامت را که خصوصیات یک انسان آزاده است می‌توانیم بیاموزیم.