افتتاح ۷۰۰ واحد مسکن محرومان برای مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی در هفته دولتشهریارپرس/ مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی تامین مسکن برای محرومان را از رسالت‌های اصلی این نهاد عنوان کرد و گفت: سال گذشته یک هزار مسکن محرومان افتتاح شد و امسال در هفته دولت ۷۰۰ مسکن به متراژ ۴۰ و ۵۰ متر برای مددجویان تحویل داده می شود.

غلامعلی ملامهدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیته امداد در هرمقطعی که احساس نیاز کند، وارد فاز شده است؛ به طوری‌که جمعیت تحت پوشش این نهاد حدود ۷۸ هزار خانوار می‌باشد که ۲۲ هزار خانوار آن با شیوع کرونا ویروس اضافه شده است.

وی با بیان این‌که کمیته امداد فقر را مدیریت کرده و برای افراد قابل تحمل می‌کند، گفت: اهمیت وجود این نهاد برهمگان مشخص بوده و اگر کمیته امداد در رابطه با بحث‌های اشتغال فرهنگ، مستمری و ... قدم برندارد، مشکلات عدیده‌ای در جامعه ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به پرداخت ۴۷۲ میلیارد تومان مستمری به مددجویان تحت پوشش در سال گذشته، متذکر شد: ماهانه ۴۳ میلیارد تومان مستمری به مددجویان استان پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه سال گذشته ۳۶ میلیارد تومان صدقه جمع آوری شده است، ادامه داد: برخلاف تصور برخی افراد، تمامی صدقات جمع آوری شده به مددجویان تحت پوشش پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد استان جایگاه ویژه‌ای به لحاظ ایجاد فرصت‌های شغلی دارد، گفت: رسالت اصلی این نهاد ایجاد اشتغال، توانمندسازی مددجویان و امرار معاش آن‌ها است.

به گفته وی، در سال ۱۴۰۰، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در راستای توانمندسازی مددجویان در اختیار کمیته امداد گذاشته شده بود و موظف بودیم تا برای ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شود؛ درحالی‌که در پایان سال برای ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

 ملامهمدی با اشاره به پرداخت وام اشتغال ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد برای هر فرد مددجو، خاطرنشان کرد: این نهاد در راستای مهارت آموزی مددجویان اقدامات بسیار موثری انجام داده و تفاهم نامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌ای استان داریم در جهت توانمندسازی و ایجاد اشتغال بسیار موثر واقع شده است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امسال، ۴۵ هزار سهمیه برای ایجاد اشتغال به استان اختصاص یافته است، گفت: سهم کمیته امداد استان ۲۵ هزار فرصت شغلی می‌باشد که برای آن، یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از تعداد ۲۵ هزار فرصت شغلی اختصاص یافته به کمیته امداد استان، در چهار ماهه امسال حدود چهار هزار و ۹۷۰ فرصت شغلی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد ایجاد شده است.

ملامهدی با بیان اینکه اجرا و نصب پنل‌های خورشیدی برای اشتغال و درآمدزایی مددجویان بسیار موثر است، اظهار کرد: با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان زیرپوشش، طرح تولید برق خورشیدی توسط مددجویان استان اجرا می‌شود؛ تا هفته دولت استارت ۵۰ پنل خورشیدی را خواهیم زد.