شرکت ۱۴۷۵ دانش آموز در مرحله مقدماتی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن دانش آموزان

شهریارپرس/رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از شرکت ۱۴۷۵ دانش آموز در مرحله مقدماتی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآنی دانش آموزان خبر داد.

محمد صادق زاده در تشریح این خبر اظهار کرد: چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور امسال با همکاری وزارت آموزش و پرورش و ستاد عالی مسابقات قرآن کشور در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان و مداحی در دو بخش مقدماتی و نهایی در تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله مقدماتی این مسابقات با حضور ۱۴۷۵ دانش آموز دختر و پسر و ۱۰ داور بین المللی به صورت آنلاین و مجازی از یکم تیرماه در تبریز آغاز شده و تا امروز ادامه داشته است.

وی ادامه داد: در مجموع تعداد ۷۰۰ دانش آموز منتخب به شکل حضوری در مرحله نهایی حضور یافته و ۴۰ داور بین المللی این مسابقات را قضاوت خواهند کرد.

صادق زاده گفت: مرحله نهایی مسابقات از دوم تا هشتم مردادماه (دوم تا چهارم مردادماه مسابقات پسران و ششم تا هشتم مسابقات دختران) در تبریز برگزار شده و مراسم افتتاحیه این مرحله نیز با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس گفته‌ی داوران و ناظران مسابقات، کیفیت برگزاری از نظر ارتباط اینترنتی، سرعت سامانه‌ها و سطح دانش آموزان مطلوب بوده و داوران و ناظران  رضایت بالایی دارند.