ضرورت تحکیم و ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری در جامعه

شهریارپرس/ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی بر ضرورت تحکیم و ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگر در جامعه تاکید کرد.

جابر ابوالفتح زاده در جمع روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه ارسباران، گفت: وظیفه‌ی اصلی و همگانی، تحکیم و ترویج فرهنگ ایثار در جامعه و زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا برای نسل‌های آینده می باشد.

وی افزود: پاسداشت و نگهداشتن آرمان‌ها، اهداف و میراث شهدا جزو وظایف اصلی بوده و نباید این رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های شهدا که از جان، مال و خانواده خود گذشتند و امنیت و آسایش را برای ما به ارمغان آوردند با گذشت زمان کمرنگ شود.

ابوالفتح زاده گفت: ما هرچه داریم به برکت خون شهدا و ایثارگری این عزیزان است و در حال حاضر وظیفه بزرگی که به گردن ماست ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در جامعه است.

وی، منطقه ارسباران را خاستگاه مردان بزرگ و تاثیر گذار در تاریخ ایران برشمرد و افزود: این بزرگان و خصوصاً شهدای منطقه ارسباران منشا تغییر، خیر و تحول عمیق در کشور و این منطقه بودند و وظیفه ما در حال حاضر زنده نگهداشتن یاد و نام این عزیزان می باشد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: خدمت رسانی به ایثارگران در بخش آموزش عمومی و آموزش عالی باید در رابطه با تحصیل فرزندان و منسوبین ایثارگران از مقاطع و آموزش عمومی شروع شود چرا که بدهی سنگین بنیاد شهید و امور ایثارگران از بابت اجرای ماده ۶۶ قانون جامع خدمات رسانی به خانواده های شهدا و ایثارگران به دانشگاه آزاد اسلامی که ایجاد شده است، اگر روند آموزشی از مقاطع عمومی به نحو احسن انجام می گرفت هم اکنون بیشتر دانشجویان و دانش آموختگان شاهد و ایثارگر در مراکز آموزش عالی دولتی مشغول به تحصیل بودند و این بار سنگین شهریه نیز به دوش بنیاد شهید و امور ایثارگران نبود.

ابوالفتح زاده در ادامه افزود: مسلماً پیگیر پرداخت شهریه‌ها و بدهی‌های دانشجویان شاهد و ایثارگر به مراکز آموزش عالی خصوصاً غیر انتفاعی ها و دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و قول می دهیم این بدهی ها در اسرع وقت پرداخت شود.

وی از روسا و مسئولان دانشگاه‌ها خواست رسیدگی به امورات و مشکلات دانشجویان در دانشگاه‌ها را تنها به پرداخت شهریه ختم نکنند، بلکه انتظار داریم در مراسمات مختلف دانشگاه ها ومراکز آموزشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران به گونه شایسته دعوت و تجلیل شود.

ابوالفتح زاده در پایان خواستار همکاری و کمک مسئولان و روسای دانشگاه برای اصلاح و بهبود اجرای بخشنامه های مربوط به خانواده های شهدا و ایثارگران در بخش تحصیلات و همچنین استفاده از ظرفیت ها، استعدادها و تفکرات ایثارگران در ادارات و دستگاه های اجرایی شد.