طرح کنترل زمان سفر ناوگان حمل و نقل مسافری در آذربایجان شرقی آغاز شد

شهریارپرس/ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: طرح ویژه کنترل تاخیر در مبداء و حین سفر ناوگان اتوبوسی همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شده است.

اورجعلی علیزاده افزود: این طرح در راستای خدمات دهی مناسب به مسافران جاده ای از روز گذشته آغاز شده و تا ۲۱ تیر در پایانه های مسافری استان اجرا می شود.

وی اظهار داشت: این طرح در چارچوب نظارت بر اجرای تبصره ۱و ۲ ماده ۶ ضوابط حمل و نقل مسافر و بند ۶ منشور حقوق مسافر در پایانه های عمومی و اختصاصی شرکت های حمل و نقل در پایانه های مسافری استان اجرا می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: کنترل در مقصد ناوگان ورودی به استان، استفاده از سامانه پلاک خوان و سپهتن برای کنترل زمان سفر از مبداء تا مقصد، استفاده از ظرفیت کلیه تشکل های صنفی استان، اطلاع رسانی مسیرهای ارتباطی به مسافران برای انعکاس شکایات و پاسخگویی فوری به شکایات و نظرات دریافتی مسافران از مهمترین موارد این طرح است.

علیزاده، ادامه داد: با ابلاغ دستورالعمل این طرح تاکید شده نظارت ها به طور مستمر و موثر استمرار یابد و با استفاده از تجارب اجرای طرح و ابلاغ آن به نمایندگان اداره کل مستقر در پایانه های عمومی مسافری در طول سال نیز اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه بررسی و برخورد با تخلفات در کمیسیون های فوق العاده نیز در این طرح در دستور کار قرار دارد، اعلام کرد: مسافران می توانند در صورت برخورد با این موارد از طریق سامانه گویای ۱۴۱ اطلاع رسانی کنند تا رسیدگی شود.

 ناوگان مسافری آذربایجان شرقی دارای ۶۴۴ دستگاه اتوبوس، یک هزار و ۲۲۷ دستگاه مینی بوس و ۷۹۶ دستگاه سواری کرایه بوده و ۱۲۵ شرکت و موسسه مسافری در استان فعالیت می کنند.