رویکرد دولت سیزدهم مردم محوری است

شهریارپرس/ فرماندار شهرستان بناب گفت: رویکرد دولت سیزدهم مردم محوری است و این دولت باید مسئولین مردمی داشته باشد.

رضا لعلی در جلسه‌ی شورای اداری شهرستان بناب با اشاره به سالروز حادثه غم بار ۱۲ تیر سال ۶۷ و شلیک ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران که موجب شهادت ۲۹۱ نفر از هوطنانمان شد، گفت: دشمن ذات پلید خود را در این واقعه بخوبی نشان داد و بدتر اینکه به عوامل این جنایت توسط دولت آمریکا مدال افتخار داده شد.

وی افزود: این حادثه بخوبی بیانگر این است که هدف دشمنان نظام جمهوری اسلامی صرفاً نظام، روحانیت، سپاه و ... نبوده بلکه هدف دشمان خود مردم هستند.

 وی در همین رابطه گفت: در زمان بحران کرونا دشمن ورود دارو و واکسن را به کشور تحریم کرد درحالیکه اگر دشمن با مردم ما مشکل نداشت هیچگاه دست به تحریم دارویی نمی‌زد. 

لعلی، با اشاره به سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی و مصوبات این سفر و تخصیص اعتبارات لازم به شهرستان بناب، گفت: مسئولین باید پیگیر مصوبات و جذب اعتبارات تخصیص یافته در حوزه خود باشند.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط بی‌واسطه مسئولین با مردم به منظور قرارگیری در جریان مسائل و مشکلات مردم، گفت: رویکرد دولت سیزدهم مردم محوری است.

وی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع و برخورد مناسب با مردم در ادارات از مسئولین خواست تا در ویترین ادارات افرادی حضور داشته باشند که با زبانی نرم و خوش با مردم صحبت می‌کنند و شنوای مشکلات مردم هستند.

فرماندار بناب با بیان اینکه حضور مسئولین ادارات در مراسم دینی و مذهبی باید بیش از آنچه که وجود دارد، باشد، گفت: مسئولین خصوصاً در نماز جمعه شرکت فعالی داشته باشند.

وی در خصوص طرح عفاف و حجاب هم گفت: هرگونه طرح و برنامه‌ای در این مورد ابتدا باید در ادارات و توسط خود مسئولین رعایت شود.

وی مسئولین ادارات را نمایندگان نظام دانست و افزود: مسئولین باید نسبت به پوشش خانواده‌های خود هم حساس باشند بگونه‌ای که پوشش آنها باید در طراز نظام جمهوری اسلامی باشد.

لعلی، با تاکید بر ضرورت پرهیز از برخوردهای دوگانه با مردم در ادارات، گفت: نمی شود کسی در اداره‌ای مشکلی داشته باشد و حل نشود و مشکل مشابه یک شخص دیگر در همان اداره حل شود؛ لذا لازم است با مشکلات همه مردم با یک شکل روبرو شد.

وی همچنین از نصب و راه اندازی دستگاه‌های جدید پوز برای خرید نان در نانوایی‌ها خبر داد و گفت: طرح جدید یارانه نان که از ماه‌های آینده اجرا خواهد شد به واحدهای های نانوایی داده می‌شود و واحدهایی که کیفیت پخت نان آنها بهتر باشد، سود بیشتری خواهند کرد. 

فرماندار بناب از اجرای عملیات روکش آسفالت محور عجبشیر - بناب خبر داد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته راه روستایی بسیاری از روستاهای شهرستان آسفالت شده و اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان در حوزه آسفالت تخصیص یافته که در نوع خود بی‌سابقه است.

وی، از اخذ بیش از ۵۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت محلات شهر از محل ستاد باز آفرینی شهری با پیگیری و هماهنگی نماینده شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس مصوبات صورت گرفته آسفالت صرفاً در محلات هدفی انجام خواهد شد که توسط ستاد بازآفرینی شهری تعیین شده است. 

لعلی با بیان اینکه قطع انشعابات (آب، برق، گاز و ...) دستگاههای اجرایی، ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها تنها در صورت هماهنگی با فرمانداری امکان پذیر است، گفت: در غیر اینصورت با مسئولین متخلف دستگاه مربوطه برخورد خواهد شد.