تشریح خسارت‌های وزش باد شدید در آذربایجان شرقی

شهریارپرس/ مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی به تشریح خسارت‌های وزش باد شدید اخیر در استان پرداخت.

محمدباقر هنربر در خصوص خسارت‌های طوفان دیروز، دوشنبه، دوم خرداد ماه، اظهار کرد: در اثر وزش باد شدید و طوفان در آذربایجان شرقی شاهد چند مورد خسارت‌های جزئی در استان بودیم.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های تبریز و اسکو تنه‌ی تعدادی از درختان شکسته شد، در شبستر تیر برق سقوط کرد و در میانه نیز سقف بازار فرش آسیب دید.

وی افزود: بنابه پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان، احتمالاً از بعدازظهر امروز سوم خردادماه از شدت وزش باد در تبریز کاسته شود اما در جنوب استان تشدید می‌شود.

هنربر همچنین با اشاره وضعیت نامناسب آلودگی هوا در تبریز، یادآور شد: همچنان که پیش از این نیز از طرف مدیریت بحران کشور هشدار نارنجی داده شده است، از عموم مردم تقاضا می‌کنیم از تردد در فضای باز حدالامکان خودداری کنند و به‌ویژه کودکان و افراد سالمند و بیماران ریوی به هیچ وجه بیرون نروند.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه در هنگام طوفان خطر سقوط اشیا وجود دارد، از مردم در خواست می‌کنیم که هنگام تردد در بیرون مراقب اطراف خود بوده و از ایستادن زیر تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای مغازه، داربست و ساختمان‌های در حال ساخت خودداری کنند؛ همچنین به پیمانکاران پروژه‌های عمرانی توصیه می‌شود در بحث سازه‌های موقت و بناها حتما موارد ایمنی را رعایت کنند.