رئیس شورای شهر: رفع مشکلات ترافیکی مراغه به مشارکت همگانی نیاز دارد

شهریار پرس/ رئیس شورای اسلامی شهر مراغه گفت: رفع مشکلات ترافیکی شهر نباید منحصر به تلاش شهرداری باشد و در حقیقت به مشارکت همگانی از جمله مدیران ادارات نیاز دارد.

ناصر رحمتی شامگاه دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مراغه افزود: تکمیل و راه‌اندازی پارکینگ خیابان جام جم و نیز اجرای طرح ترافیکی در هسته مرکزی شهر نیز باید مورد توجه نهادها و شورای ترافیک قرار گیرد و از فرهنگ‌سازی نیز نباید غفلت شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز بیان کرد: فرهنگ‌سازی برای اجرای طرح‌های احداث پیاده راه و نیز واردن نشدن خودروهای تک سرنشین به هسته مرکزی شهر از راهکارهای اساسی برای گشودن گره ترافیک شهری مراغه است.

«ابراهیم خوش‌رفتار» افزود: استفاده از دوربین‌های نظارت ترافیکی به جای سرعت‌کاه نیز باید در دستور کار نهادهای متولی امر ترافیک شهری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تمرکز مطب پزشکان، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در هسته مرکزی شهر مهم‌ترین عوامل ایجاد ترافیک سنگین شهری در مراغه است.

«حسین شیخ‌فرجی»، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر نیز اظهار داشت: نظارت و کنترل مستمر از طریق راه‌اندازی دوربین‌های کنترل ترافیک مورد توجه پلیس راهور و مدیریت شهری باشد.

«الناز پاکرو» رئیس کمیسیون اداری مالی شورای شهر مراغه نیز گفت: تدوین جایگزین‌های ترافیکی برای تردد خودروها شخصی باید مورد اهتمام تمامی دستگاه‌ها باشد؛ با توجه به مشکلات پیش‌روی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر مراغه، شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری از رانندگان این بخش حمایت می‌کند.

«رقیه سعیدی» رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و بهداشت شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: استفاده و بکارگیری چراغ‌های راهنمایی در هسته مرکزی شهر برای تسهیل در عبور و مرور افراد پیاده ضروری است؛ همچنین گردشی شدن تاکسی‌های درون شهری نیز از جمله راهکارهای کاهش مشکلات ترافیکی و تسهیل در بهره‌مندی شهروندان از ناوگان عمومی خواهد بود.

«بهمن محمودی» رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مراغه در این  جلسه بیان کرد: متاسفانه در طول سال‌های گذشته، ناوگان حمل و نقل عمومی شهر مراغه رو به تحلیل رفته است.

وی افزود: عرض کم معابر شهری، کمبود پارکنیگ عمومی و نیز عدم ساماندهی دستفروشان و وجود کاربری های عمومی چون مطب پزشکان و داروخانه‌ها و مدارس در هسته مرکزی شهر عاملی برای ایجاد گره‌های ترافیکی است.

وی ادامه داد: نبود نگاه تخصصی و فنی به مشکلات ترافیک در شهرستان مراغه مهم‌ترین مانع برای رفع مشکلات این بخش در سال‌های اخیر بوده است؛ در بحث نرم‌افزای برای رفع مشکلات ترافیکی هم نیاز به فرهنگ‌سازی بین رانندگان خودروهای عمومی و شخصی بیش از پیش احساس می‌شود.

به گفته وی مسیرگشایی‌های شهری برای رفع گره و مشکلات ترافیک شهر مراغه هزینه‌بر بوده و زمینه‌ساز تحمیل میلیاردها تومان به شهرداری خواهد شد.

محمودی افزود: تدوین طرح جامع ترافیک شهری مراغه از جمله رویکردهای اصلی شورای اسلامی شهر در دوره ششم بوده و جلسات متعددی برای تدوین و تصویب نهایی آن تاکنون انجام شده است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر نیز در صورت عدم رفع مشکلات ترافیک شهری، شاهد افزایش مشکلات اقتصادی و اجتماعی در سطح شهر خواهیم بود.

 این روزها ترافیک در هسته مرکزی شهر مراغه به صورت محسوس افزایش یافته است و بر همین اساس نیز جلسه شامگاه گذشته شورای اسلامی شهر به بررسی همین موضوع اختصاص یافت.