گرد و غبار در آسمان آذربایجان شرقیشهریار پرس/ سازمان هواشناسی اعلام کرد: توده‌های گرد و خاک از کشور عراق وارد نوار غربی و شمال غربی ایران شده و بسیاری از شهر‌های کشور را درگیر کرده است.

هم اکنون شاهد افزایش وزش تند باد و پدیده گرد و خاک در بیشتر شهرهای آذربایجان شرقی به ویژه تبریز هستیم و کیفیت هوای این کلانشهر پایین آمده است.

وزش تندباد هم از بعد از ظهر امروز موجب شکستن شاخه درختان در مناطق مختلف استان شده است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی گفت: براثر وزش باد شدید و طوفان تعدادی از درختان در استان شکسته شده است.
محمدباقر هنربر اظهار کرد: طوفان منجر به ایجاد گرد و غبار در منطقه و همچنین آلودگی هوا شده و شاخص آلودگی هوای تبریز برابر ۱۶۸ و بالاترین حد آلایندگی است و بر این اساس هوای این کلانشهر برای تمامی گروه‌ها ناسالم است.

وی افزود: همچنان که پیش از این نیز از طرف مدیریت بحران کشور هشدار نارنجی داده شده است، از عموم مردم تقاضا می‌کنیم از تردد در فضای باز حدالامکان خودداری کنند و به خصوص کودکان و افراد سالمند و بیماران ریوی به هیچ وجه بیرون نروند.

هنربر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در هنگام طوفان خطر سقوط اشیا وجود دارد، از مردم در خواست می‌کنیم که هنگام تردد در بیرون مراقب اطراف خود باشند و از ایستادن زیر تابلو‌های راهنمایی و رانندگی، تابلو‌های مغازه، داربست و ساختمان‌های در حال ساخت خودداری کنند.

گرد و غبار و طوفان در آذربایجان شرقیرئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به تداوم ناپایداری هوا تا سه روز آینده در استان اظهار کرد: طوفان  و رگبار باران در نواحی شمال و شرق استان در جریان است.

محمد امیدفر با بیان اینکه وزش باد شدید و طوفان منجر به گرد و غبار و آلودگی هوا شده است گفت: فردا نیز باد با سرعت زیاد ادامه دارد و از پس فردا چهارشنبه از سرعت آن کاسته می‌شود.