جذب منابع برای تکمیل طرح‌های گردشگری عون بن علی تبریز در سفر رئیس جمهور پیگیری می‌شودشهریار پرس/رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس گفت: جذب منابع برای ساخت و تکمیل طرح های گردشگری و شهری عون بن علی تبریز در سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی پیگیری می‌شود.

محمدحسین فرهنگی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پیرو مکاتبات سازمان عون بن علی و ارجاع موضوع به ستاد سفر ریاست جمهوری، این طرح ها مطرح شده و امید است در جریان سفر هیات دولت مصوب شود.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: تفرجگاه عون بن علی و ظرفیت های موجود در آن، هرچند پروژه شهرداری است اما مکانی برای جذب گردشگر بوده و برای اهالی تبریز و آذربایجان جایگاه خاصی دارد.
فرهنگی خاطرنشان کرد: وجود زیارتگاه، آب و هوای معتدل و فرحبخش، امکان کوهنوردی سبک و یک روزه، مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت مردم است.
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی تاکید کرد: امیدوارم با تلاش مسوولان اجرایی چشم انداز مناسب تری برای این طرح در نظر گرفته شود.

فرهنگی همچنین یادآور شد: طرح انتقال آب ارس به تبریز، تکمیل سدهای در دست ساخت و دیگر طرح های آبی استان، تکمیل طرح ۲۰ ساله ۲خطه کردن راه آهن میانه- تبریز و بیمارستان هزار تختخوابی تبریز و طرح های توسعه ای استان از دیگر مطالبات مردمی و مسوولان در سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی است. 

 آذربایجان شرقی از جمله استان های مقصد سفرهای رییس دولت سیزدهم در روزهای آینده است.

پیش بینی می شود این سفر، مصوبات تأثیرگذاری در راستای توسعه آذربایجان شرقی با هدف جبران عقب ماندگی های آن در دهه های اخیر در عرصه های اقتصادی، عمرانی، صنعتی و فرهنگی، داشته باشد.