لزوم توسعه همکاریهای اقتصادی ایران و الجزایرشهریار پرس/ عابدین خرّم در دیدار با سفیر الجزایر در کشورمان با بیان ظرفیت‌های استان گفت: توسعه همکاری‌های کشورمان با الجزایر باعث رونق اقتصادی و توسعه همکاری تجار آن کشور با صاحبان صنایع و تجار آذربایجان شرقی می‌شود.

وی گفت: آذربایجان شرقی در کنار ظرفیت‌های مهم گردشگری و فرهنگی توانمندی بسیار بالایی برای تامین نیاز‌های کشور الجزایر به عنوان دروازه افریقا و حتی اروپا دارد و باید با برطرف شدن موانع موجود بر سر راه بازرگانان و تجار میزان و حجم مبادلات اقتصادی ایران و الجزایرافزایش یابد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه توسعه همکاری‌های دوجانبه منافع بسیاری برای دو طرف دارد افزود: اراده دولت ایران برای ارتقاء همکاری‌های دوجانبه با کشور‌های مختلف جدی است و مراودات مختلف مدیریت استان با سفرا و هیئت‌های کشور‌های مختلف در چند ماه گذشته دلیل این ادعا است.

سفیر الجزایر در ایران هم در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در شهر تاریخی و تمدنی تبریز به عمق روابط دوستانه و برادرانه دو کشور اشاره کرد و گفت: این نخستین سفر من از زمان آغاز مأموریت در ایران است و امیدوارم فرصتی برای ایجاد و تقویت همکاری مشترک الجزایر با آذربایجان شرقی فراهم کند.

علی عروج با اشاره به اینکه اقتصاد، مسأله نخست الجزایر در اوضاع کنونی است افزود: من علاوه بر مأموریت سیاسی، یک مأموریت اقتصادی هم برای خود لحاظ می‌کنم و در دیدار با مسئولان ایرانی به این نتیجه رسیدم که دو کشور در حوزه روابط اقتصادی دیدگاه‌های مشابهی دارند.

وی با بیان اینکه روابط اقتصادی دو کشور به اندازه سطح روابط سیاسی نیست ادامه داد: انطباق دیدگاه‌ها و مواضع دو کشور و روابط برادرانه دو ملت، می‌تواند مشوق ما در حوزه روابط اقتصادی باشد که ظرفیت‌ها و امکانات تحقق این موضوع نیز به اندازه کافی وجود دارد.

سفیر الجزایر در ایران به ظرفیت‌های اقتصادی کشورش اشاره کرد و گفت: قوانین ما در حوزه سرمایه‌گذاری بسیار انگیزه‌بخش است و علاقه‌مند هستیم سرمایه‌گذاران ایرانی، حضور بیشتر و فعال‌تری در الجزایر داشته باشند.

وی ناآشنا بودن فعالان اقتصادی دو کشور را با ظرفیت‌های یکدیگر بزرگترین مانع توسعه روابط اقتصادی عنوان کرد و گفت:  الجزایر بازار مستعد سرمایه‌گذاری در همه زمینه‌ها است و با توانمندی که از تولیدکنندگان ایرانی سراغ دارم، مطمئناً می‌توانند در الجزایر موفق باشند.