افزایش ۳۶ درصدی درآمد انجمن حمایت از زندانیان تبریزشهریار پرس/ بابک محبوب علیلو مجموع درآمدهای انجمن حمایت از زندانیان تبریز را در سال جاری ۲۳ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این درآمدها حاصل فعالیت های اقتصادی شامل اداره شهرک آزمایش و پارکینگ این مجموعه، نانوایی و عریضه نویسی است.

وی با بیان اینکه بسته های حمایتی و کمک اعطایی انجمن به زندانیان در سال جاری نسبت به سال گذشته نیز افزایش چشمگیری داشته است، اظهار کرد: میزان کمک های مردمی و هدایای اشخاص از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال بود.

محبوب علیلو ادامه داد: کمک به خانواده زندانیان، تامین سبدهای غذایی، کمک های نقدی، کمک هزینه تحصیلی و بهداشتی و نیز مبلغی معادل ۱۴ میلیارد ریال را شامل می شود که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته و در کنار آن کمک به امور مربوط به زندان به ویژه مسایل فرهنگی نیز حدود سه میلیارد ریال بود که این رقم نیز نسبت به پارسال هشت درصد افزایش نشان می دهد.

وی بیشترین افزایش کمک های انجمن حمایت از زندانیان تبریز را با ۱۸۵ درصد مربوط به کمک هزینه آزادی، کمک های پرداخت نقدی و هزینه های بهداشت دهان و دندان اعلام کرد.

دادستان تبریز اضافه کرد: انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان در مجموع ۳۲ میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریال در سال جاری هزینه کرده است که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش دارد.

وی یادآوری کرد: انجمن حمایت از زندانیان تبریز به عنوان نهادی غیردولتی و مردمی به منظور کمک به زندانیان و با اهداف متعالی بشردوستانه تاسیس شده و مهمترین وظیفه و رسالت آن کمک به خانواده های زندانیان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.