۷۰ درصد خانه‌های روستایی هشترود دارای سند مالکیت استشهریار پرس/مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هشترود گفت: تاکنون با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک برای ۷۰ درصد از خانه‌های روستایی این شهرستان سند مالکیت صادر شده است. 

بهمن مهرانی‌فر روز چهارشنبه افزود: علاوه بر ۶ هزار و ۷۵۰ فقره سند مالکیتی که تاکنون برای خانه‌های روستایی شهرستان صادر شده، ۲ هزار و ۲۰ سند نیز با معرفی بنیاد مسکن در شهرهای هشترود و نظرکهریزی به متقاضیان تحویل شده است.

وی تعداد اسناد مالکیت صادره طی سال جاری را ۱۸۵فقره عنوان کرد و اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ها امیدواریم با همکاری اداره ثبت شهرستان، تا آخر سال‌ جاری نیز تمامی پرونده‌های در دست اقدام به صدور سند منجر شود.

وی اضافه کرد: سندهای صادره به عنوان تضامین تسهیلات بانکی توسط بانک‌های عامل مورد پذیرش قرار می‌گیرد و اختلاف‌های ملکی را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

مهرانی‌فر تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همواره برای تشکیل پرونده جهت صدور سند مالکیت در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار و دارای شورای اسلامی  استقبال می‌کند و بر همین اساس از تمامی روستائیانی که تاکنون نسبت به اخذ سند مالکیت اقدام نکرده‌اند، دعوت می‌شود تا در اسرع وقت اقدام لازم را در این زمینه انجام دهند.

صدور سند مالکیت شاید به خودی خود در توسعه همه‌جانبه روستا موثر نباشد اما امکان دارد به اجرای بهتر طرح‌های دیگر به موازات آن منجر شود و بر همین اساس کارشناسان برای بهبود آن مواردی چون لزوم اطلاع‌رسانی همگانی و همه‌جانبه، ایجاد زیرساخت‌های مناسب از جمله راه، آب و برق در روستا و ایجاد اهرم‌های اجرایی مناسب برای مقاوم‌سازی مساکن روستایی را مطرح می‌کنند. 

هماهنگی بین ارگان‌های ذیربط مالی از جمله بانک و مؤسسه‌های مالی برای اعطای تسهیلات با کمک سند نیز به اسناد خانه‌های روستایی به عنوان پشتوانه مالی روستاییان اعتبار می‌بخشد و آنان را برای سنددار کردن خانه‌هایشان ترغیب می‌کند.