لزوم تسریع در احداث یادمان شهدای گمنام هشترودشهریار پرس/ دریادار دوم امیر رضا عباسی در دیدار با فرمانده سپاه، شهردار و اعضای شورای شهر هشترود گفت: مرحله نخست این مجموعه توسط شهرداری و شورا در حال اتمام است و برای مرحله دوم از تمام هشترودی‌های سایر استان‌های کشور در خواست و دعوت می‌کنیم کمک حال شهرداری برای احداث هر چه زودتر مقبره شهدای گمنام این شهرستان باشند.

وی یکی از ماموریت‌های مهم این اداره کل را حفظ و باز نشر خاطرات دوران دفاع مقدس و ایثارگران جبهه‌ها دانست و افزود: این اداره تلاش می کند خاطرات رزمندگان را در کتابی گرد آوری و برای نسل‌های آینده باز نشر کند.

دریادار دوم عباسی با بیان اینکه این اداره کل در استان امسال ۶۰ جلد کتاب را به رشته تحریر آورده است گفت: درِ این‌ اداره کل به روی همه رزمندگان و ایثارگران باز است و ما همه کسانی که در نشر کتاب بتوانند ما را یاری کنند  پشتیبانی مالی خواهیم کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود: هر عزیزی که به خاطر بعد مسافت نتواند به اداره کل بیاید می‌تواند آثار خود را در سامانه پیغامگیر ما ثبت کند تا ما در منزل آن‌ها حاضر شویم و آثارشان را در قالب شعر، دلنوشته و دست نوشته گرد آوری کنیم.

پیکر‌های مطهر سه شهید گمنام ۱۵ و ۱۸ و ۲۲ ساله که در عملیات خیبر در منطقه عملیاتی مجنون در سال ۶۲ به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند پس از سال‌ها غربت در ۱۳ اردیبهشت سال ۹۳ در تپه‌ای در نزدیکی شهر (بام هشترود) با استقبال و حضور گسترده مردم مسئولان به خاک سپرده شدند.