پوشش واکسیناسیون کرونا در مراغه بالای ۸۲ درصد استشهریار پرس/رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با اشاره به مشارکت موثر بسیجیان در زمینه مبارزه با کرونا، گفت: تاکنون بیش از ۸۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال هر ۲ دز واکسن کرونا و ۶۷ درصد دز اول را دریافت کرده‌اند و تا حدودی یک ایمنی نسبی در شهرستان ایجاد شده است.

«اصغر تنومند» روز سه‌شنبه در دیدار با فرمانده سپاه ناحیه مراغه به مشارکت بسیجیان در زمینه لکه‌گیری و رهگیری جاماندگان از واکسن به ویژه در طول هفته بسیج، اشاره و ابراز امیدواری کرد که پوشش ۹۰ درصدی واکسیناسیون نیز به زودی در این شهرستان تحقق یابد.

اجرای طرح شهید «سلیمانی» با مشارکت بسیج ادامه دارد

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با بیان اینکه اجرای طرح شهید سردار «حاج قاسم سلیمانی» با مشارکت بسیج همچنان در شهرستان ادامه دارد، اظهار داشت: طی روزهای سخت آبان و آذر ۱۳۹۹ که پیک چهارم کرونا در حال ایجاد مشکلات جدی در سطح کشور بود، بسیجیان در قالب این طرح با شناسایی فعال، اخذ نمونه، قرنطینه و توزیع بسته حمایتی، در کنار مدافعان سلامت قرار گرفتند.

به گفته «تنومند»، پلمب و نظارت‌های شبانه‌روزی مربوط به بخش بهداشت محیط نیز از دیگر فعالیت‌های مشارکتی بسیجیان در زمینه مقابله با کرونا طی این مدت بوده است.

وی اضافه کرد: تاکنون در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی ۲۴ هزار و ۶۷۲ نمونه «PCR» اخذ شده که از میان آنها نتیجه آزمایش ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر مثبت شناخته شده است. 

به گفته وی همچنین تعداد نمونه‌گیری‌های سریع و سرپایی در قالب طرح شهید سلیمانی ۵۱ هزار و ۹۴۸ مورد بوده که بر اساس آن  ۹ هزار و ۴۰ مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده است. 

وی بیان کرد: تاکنون ۱۲۷ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ از طریق مراجعه حضوری و تماس تلفنی در سطح شهر و روستا رهگیری شده و علاوه بر خدمات آموزشی، بسته‌های معیشتی از سوی بسیج در اختیار آنان قرار گرفته که بسیار تاثیرگذار بوده است. 

وی ادامه داد: اجرای طرح مشترک شهید سلیمانی از فاجعه هجوم بیماران کووید ۱۹ به مراکز بیمارستانی کشور جلوگیری کرد و در حقیقت بیماران واقعی بستری شدند. 

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه اضافه کرد: کرونا در این شهرستان با توجه به اقداماتی که در زمینه پیشگیری، شناسایی و درمان صورت گرفته است، اکنون روند پایدار دارد و تداوم واکسیناسیون و دعوت از مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان پیگیری می‌شود. 

تنومند اضافه کرد: بسیج یادآور روزهای فراموش نشدنی بوده و نمود واقعی خود را در همه عرصه‌ها به ویژه در امر مبارزه با کرونا نشان داده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه همراه با جمعی از مدیران این دانشکده در محل فرماندهی سپاه ناحیه مراغه حضور یافت تا از مشارکت بی‌ادعای بسیجیان در زمینه مقابله با کرونا قدردانی کند.