استاندار: نقشه راه فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی طراحی شودشهریار پرس/استاندار آذربایجان ‌شرقی با تاکید بر اعتلای جایگاه هنر و هنرمند، طراحی نقشه راه فرهنگ و هنر استان را ضروری دانست.

عابدین خرّم یکشنبه شب در نشست صمیمی با هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر استان، با تاکید بر طراحی نقشه راه فرهنگ و هنر، گفت: ما در استان بستر مناسب، افراد متخصص و اندیشمندان و طراحان برجسته‌ای را داریم؛ نقشه جامع در صورت تحقق، هم اولویت‌ها را مشخص می‌کند و هم وظایف دستگاه‌ها را تعیین می‌کند.
 
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: باید نیازهای فرهنگی تبریز و آذربایجان ‌شرقی را شناسایی کرده و در یک قالب مشخص و بازه زمانی معین این نیازها را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه هنرمند برای تصویرسازی یک واقعیت، زحمت فراوانی می‌کشد، افزود: فضیلت هنرمند بسیار بالاتر از تکریم‌های انسانی است و هنرمند نباید هنر و جایگاه خود را با توجهات پیرامونی مقایسه کند.
 
وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم برای اعتلای جایگاه هنر، عزم جدی دارد، گفت: در همین مدت کوتاه فعالیت این دولت، وزیر ارشاد دو بار به آذربایجان شرقی سفر کرده و نگاه تمرکززدایی و توجه به ظرفیت‌ استان‌ها در اولویت این دولت مردمی است.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه غیر از هنر هیچ عاملی نمی‌تواند انسان‌ها را دورهم جمع کند، افزود: باید هنرهای واقعی حقیقت‌خواه در جنبه ادراکی و تبیینی را بیشتر و بهتر معرفی کنیم.
 
وی ادامه داد: هنرمند باید با انبساط خاطر، مکنونات قلبی و آفرینش‌های ذهنی خود را ارائه کند که این نیازمند تبدیل هنر به عامل سرمایه‌ساز است و مسئولان باید به اقتصاد هنر توجه بیشتری کنند.
 
خرم همچنین بر راه‌اندازی صندوق ذخیره هنر برای کمک به معیشت هنرمندان و اجرای پروژه‌های هنری، توسعه بازارهای داخلی و بین‌المللی برای هنرمندان و ارائه محصولات هنری در بازارچه‌های مرزی و توسعه مبادلات و ارتباطات فرهنگی با کشورهای منطقه اشاره کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مدیون اهالی هنر و هنرمندان هستم، گفت: این اعتراف تلخ را باید بکنیم که در تبریز به هنر کم‌توجهی شده است، اما ما تلاش‌های خود را افزایش خواهیم داد تا این نقیصه را جبران کنیم.