به گزارش شهریار پرس به نقل خبرگزاری دانشجو، با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی دانشگاه‌ها، زندگی خوابگاهی و دوری از خانواده و شهر و دیار برای بسیاری از دانشجویان شروع شده و این موضوع می طلبد تا دانشجویانی که به دور از خانه و خانواده هستند بتوانند در شرایطی مشابه منزل خود و امکاناتی کامل؛ اما در حجم کوچکتر به تحصیلات خود بپردازند.

شاید دانشجویانی که در ترم‌های گذشته زندگی خوابگاهی را تجربه کرده باشند بدانند چه امکانات و وسایلی نیاز دارند تا همراه خود به خوابگاه ببرند؛ اما قطعا دانشجویان تازه وارد به دانشگاه‌ها که برای اولین بار است از فضای خانه و خانواده و شهر خود دور می‌شوند این موضوع را به چشم یک چالش نگاه می‌کنند.

همراه داشتن وسایل اضافی و بدون کاربرد چیزی جز بار اضافه بر دوش نخواهد داشت و از طرفی نباید با تفکر سبک سفر کردن از تعدادی وسایل مهم و ضروری چشم پوشی کرد؛ لذا جهت حل این دغدغه دانشجویان بر آن شدیم تا تعدادی از وسایل مورد نیاز برای یک زندگی خوابگاهی را لیست کرده تا علاوه بر یک سفر سبک یک زندگی خوابگاهی با امکانات کافی را تشریح کرده باشیم.

وسایل مورد نیاز زندگی در خوابگاه دانشجویی چیست؟/ سبک و کامل به سفر کنید

وسایل مورد نیاز برای یک دانشجوی خوابگاهی از ابتدای عزیمت از منزل تا زندگی در خوابگاه:

۱-چمدان، ساک و یا کوله پشتی
۲- ملحفه
۳- بالشت و پتوی مسافرتی
۴- حوله صورت و حوله حمام
۵- لباس راحتی برای خوابگاه و لباس ورزشی
۶- لباس بیرون پوش اضافی و رسمی
۷- لباس زیر
۸- وسایل بهداشت فردی «مسواک، خمیردندان، صابون، شامپو، شانه، عطر و ادکلن و…»
۹- وسایل انفرادی «بشقاب، قاشق، لیوان ترجیحا غیر شیشه‌ای»
۱۰- وسایل پخت و پز «قابلمه- ماهی تابه و ادویه جات، کبریت و چاقو»
۱۱- قرص مسکن و چسب زخم
۱۲- نخ و سوزن
۱۳- شارژر و هندزفری
۱۴- کتب و جزوات درسی
۱۵- لوازم التحریر «خودکار، مداد، برگ چک نویس، دفترچه یادداشت»
۱۶- دمپایی
۱۸- لپ تاپ و فلش مموری
۱۹- کارت ملی و شناسنامه به همراه کپی آن‌ها
۲۰- دفترچه بیمه
۲۱- عکس پرسنلی اضافه
۲۲- کیسه فریزر و پلاستیک زباله
۲۳- سنجاق قفلی
۲۴- قیچی کوچک و ناخن گیر
۲۵- آینه جیبی
۲۶- یک تا دو عدد قفل کوچک
۲۷- گیره لباسی
۲۸- اتو و سشوار مسافرتی
۲۹- وسیله اصلاح صورت برای آقایان
۳۰- دستگیره پارچه‌ای برای هنگام پخت و پز
۳۱- چراغ قوه و چراغ مطالعه
۳۲- جانماز، مهر و قرآن جیبی
۳۳- طناب برای بند رخت
۳۴- اسکاچ، مایع ظرفشویی و مایع لباسشویی
۳۵- سه راهی برق
۳۶- فلاسک
۳۷- جارو دستی
۳۸- لباس گرم برای مناطق سردسیر

یکی از دانشجویان علوم ارتباطات در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو می‌گوید: سالها تجربه زندگی در خوابگاه دانشجویی ثابت کرده جزئی‌ترین وسایل مانند نخ و سوزن و حتی کیسه فریزر در بزنگاه‌ها بسیار کاربردی خواهد بود تا حدی که نبود آن باعث اذیت شدن در خوابگاه می‌شود.

این دانشجو می‌افزاید: خوابگاه‌ها موظند مقداری از وسایل اولیه مانند سطل زباله، طناب رخت، جارو و حتی وسایل شوینده را فراهم کنند؛ اما از آنجایی که خوابگاه‌ها در تهیه این وسایل گاهی کوتاهی می‌کنند و یا دیر و زود وجود دارد؛ لذا همراه داشتن این وسایل ضرر نخواهد داشت.

وسایل مورد نیاز زندگی در خوابگاه دانشجویی چیست؟/ سبک و کامل به سفر کنید

وی ادامه می‌دهد: بسیاری از وسایل مورد نیاز خوابگاه‌ از جمله قرص مسکن، وسایل شست و شو و غیره را می‌توان از شهر مقصد تهیه کرد و نیازی نیست حتما همراه دانشجو آورده شود و باری بر وسایل آن بیفزاید.

این دانشجوی علوم ارتباطات در پایان می گوید: بسیاری از وسایل کاربردی هستند و دانشجو طبق نیاز خود آن ها را حمل می‌کند؛ اما برخی وسایل مانند گلدان و مجسمه و وسایل تزئینی فقط جهت زیبایی خوابگاه بوده و تهیه آن می‌تواند در روحیه دانشجویان تاثر داشته و فضای داخل خوابگاه را زیباتر می‌کند.