62496432

شهریارپرس/آذربایجان شرقی مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: یکی از ابزارهای ابعاد هنری برای معرفی انقلاب در جهان و تثبیت آن قطعاً رسانه است؛ اما در این مسیر چندین مشکل از جمله اقتصاد رسانه وجود دارد که بسیج می‌تواند وارد این موضوع شود.

اکبر رضایی، دوشنبه سوم بهمن ماه، در دیدار با مسئول و اعضای شورای سیاست‌گذاری سازمان بسیج رسانه استان با اشاره به توسعه و تنوع تشکل‌های بسیج در رده‌ها و اقشار مختلف گفت: تخصصی‌تر شدن بسیج در حوزه رسانه در کنار دیگر رده‌ها، نشان از بالندگی آن در حوزه‌های متعدد است و همکاران ما تلاش خواهند کرد از قابلیت‌های عظیم آن در حوزه‌های پیام استفاده کنند.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر صادر کردن انقلاب افزود: اگر روی این موضوع تأمل کنیم می‌توان از این جمله هزاران جلد کتاب نوشت.

وی خاطر نشان شد: یکی از ابزارهای ابعاد هنری برای معرفی انقلاب در جهان و تثبیت آن قطعاً رسانه است؛ اما در این مسیر چندین مشکل از جمله اقتصاد رسانه وجود دارد که بسیج می‌تواند وارد این موضوع شود.

رضایی ادامه داد: بسیج بر اساس نظراتی که امامین انقلاب هم بر آن اذعان دارند، نباید تک بعدی باشد و بر کلیات انقلاب و انقلابی‌گری تاکید داشته باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، عمده ترین مشکل رسانه‌های استان را ارتباط کم رنگ و ضعیف با همدیگر دانست و متذکر شد: اگر قرار شود که رسانه تحمل انتقاد نداشته باشد ولی خود انتقاد کند با مشکل مخاطب روبرو خواهد شد چرا که تمام رسانه‌ها باید در کنار نقد، خود انتقادپذیر باشند.

رضایی با تاکید بر ایجاد تبحر در رسانه‌ها اظهار کرد: باید مرز تضعیف و تخریب با تقویت را رعایت کرد.

وی اضافه کرد: قطعاً هر جلسه‌ای برای هم‌اندیشی و تقویت رسانه‌ها باشد، با جان و دل حاضر خواهم شد زیرا این موضوع یکی از موضوعات مهم استانی است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آتی شبکه سهند را ایجاد مناظره در موضوعات مختلف بیان کرد و با تاکید بر اثرگذاری مناظره نسبت به میزگرد افزود: باید آستانه تحمل برگزاری مناظرات و پذیرش انتقادهای سازنده در استان را تقویت کنیم.

مسئول بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در چند سال اخیر، به فراجناحی بودن بسیج رسانه و عدم وابستگی آن به جناح خاص پرداخت و گفت: نگاه ما این است که همه انقلابی هستند و اگر نقدی هست از دلسوزی است.

جواد بیرام زاده، برگزاری چندین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر را مورد اشاره قرار داد و افزود: خوشبختانه سال به سال بر تعداد آثار ارسالی با توجه به کیفیت خوب این جشنواره افزوده می‌شود و امسال در ششمین دوره برگزاری این جشنواره ۱۶۰ نفر خبرنگار با ۶۰۰ اثر در جشنواره شرکت کرده‌اند که رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال‌های قبل را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: امید است دوره‌های آموزشی و ایجاد محفل مطالبه‌گری با پشتیبانی مدیریت جدید صدا وسیما در سال ۱۴۰۲ افزایش و برگزاری خاطره یادواره شهدای رسانه در استان را شاهد باشیم.