62400154

شهریارپرس/آذربایجان شرقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب اسلامی باید به صورت امروزی و مطابق با ذائقه جوانان به جامعه امروزی تبیین شود، گفت: فضای مجازی به عنوان یک رسانه ظرفیت‌های بسیاری در معرفی دستاوردهای انقلاب دارد و باید از این ابزار استفاده کرده و دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب را در قالب‌های مختلف مجازی به مخاطبان عرضه کنیم.

تراب محمدی، یکشنبه دوم بهمن ماه، در جلسه ستاد گرامیداشت دهه فجر استان، با بیان این‌که دهه فجر همه ساله از حساسیت خاص و ویژه‌ای برخوردار بوده و امسال نیز با توجه به حوادث اخیر و همچنین اقدام غیرقانونی اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران، حساسیت‌های این دهه بیشتر شده است، افزود: عاملان این اقدام قطعا از این موضع عقب نشینی خواهند کرد، چراکه این اقدام خلاف قواعد بین المللی بوده و نمی‌توان چنین اقدامی علیه نیروی رسمی یک کشور انجام داد.

وی با بیان این‌که سپاه پاسداران طی سال‌های مختلف در راستای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی کار و فعالیت بسیاری انجام داده است، ادامه داد: مجاهدت‌های سپاه پاسداران تنها در حوزه نظامی و امنیتی نبوده، بلکه در بعد عمرانی و آبادانی نیز منشا اقدامات بسیاری در کشور بوده‌اند که از جمله این خدمات بزرگ، پروژه ستاره خلیج فارس است که به دست توانمند نیروهای قرارگاه خاتم‌الانبیاء احداث شده و تکنولوژی به کار گرفته شده در آن، ما را از بیگانگان بی‌نیاز کرده است.

وی با تاکید بر این‌که سپاه پاسداران در بعد بین‌المللی نیز با همکاری سایر نیروهای امنیتی، داعش و گروه‌های تروریستی دیگر را شکست داده و آرامش را در غرب آسیا و حتی اروپا به ارمغان آورده است، گفت: با مرور حوادث آن روزها، درمی‌یابیم که اگر مجاهدت رزمندگان جبهه مقاومت نبود، این روند تداوم می‌یافت و کل آسیای غربی و اروپا نیز زیر هجمه داعش و تروریست‌ها می‌رفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که آمریکا و دولت‌های اروپایی از مجاهدت‌های رزمندگان اسلام در مقابله با داعش زخم خورده‌اند، چراکه خودشان داعش را تربیت کرده و به جان مسلمانان و مستضعفان منطقه انداخته بودند، افزود: طبیعی است که سعی می‌کنند نام سپاه را تضعیف کنند که البته موفق نخواهند شد، چراکه مردم ایران همواره حامی و پشتیبان سپاه و نیروهای نظامی خود بوده و از آن محافظت و حمایت خواهند کرد؛ آمریکا نیز چند سال قبل همین اقدام را انجام داد و نتیجه‌ای نگرفت.

وی با تاکید بر این‌که اگر دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب به درستی به نمایش گذاشته شود، نتایج بسیار خوبی به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: کمیته فضای مجازی در این رابطه وظیفه سنگینی بر عهده دارد و اگر انقلاب اسلامی روز به روز پیشرفت می‌کند، در سایه اراده مردم در تحقق آرمان‌های انقلاب با رهبری‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب است.

محمدی، با بیان این‌که حضرت آقا بارها در فرمایشات مختلف در مورد عملیات روانی دشمن سخن گفته و هشدار داده است، افزود: دشمن یک مطلب دروغ را بارها و بارها تکرار کرده و از رسانه‌های مختلف به گوش می‌رساند تا بر اذهان جوانان تسلط یابد؛ ما در این رابطه نتوانسته‌ایم دستاوردهای انقلاب را به خوبی تبیین کنیم، در حالی که باید این دستاوردهای ارزشمند را به سرمایه اجتماعی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب طی سال‌های اخیر در تمامی فرمایشات به جهادتبیین اشاره کرده‌اند که هشداری برای ما بوده تا جدی‌تر در این رابطه ورود کنیم، یادآور شد: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را حداقل در دهه فجر به حدی تکرار و با رژیم‌های قبلی مقایسه کنیم که حقایق پیشرفت‌ها به درستی نمایان شود، چراکه پیشرفت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله گازرسانی، بهداشت، راه‌سازی، آموزش و... اتفاق افتاده و همچنین در بعد معنوی نیز موفقیت‌های بسیاری در حوزه استقلال، آزادی و... رخ داده که باید مقایسه و تبیین شود.

وی با اشاره به حوادث اخیر و مطرح شدن شعارهای مربوط به زنان، خاطرنشان کرد: برخلاف سیاهنمایی‌های رسانه‌های معاند، در رابطه با زنان حرف بسیاری برای گفتن داریم و بعد از انقلاب اقدامات بسیاری در حوزه زنان انجام شده و امام راحل جایگاه برجسته‌ای برای بانوان قائل بودند و بارها تاکید کرده‌اند: مرد از دامن زن به معراج می‌رود.

محمدی، با تاکید بر مقایسه دستاوردهای انقلاب اسلامی با رژیم گذشته و حتی زمان قاجاریه، یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی و در سایه حمایت‌های مردم، رشادت‌ها و خون شهدا و رزمندگان، وجبی از خاک کشورمان جدا نشده است، در حالی که از ابتدای شروع سلسله قاجار قسمت‌هایی از کشورمان به دیگران داده شد که در این رابطه باید دستاوردهای انقلاب اسلامی و مشکلات رژیم طاغوت تبیین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تاریخ کشور باید کاملاً تبیین شده و جوانان با تاریخ کشور خود آشنا شوند، چراکه ناآشنایی با تاریخ کشور باعث می‌شود تا دشمن با کنار هم گذاشتن برخی گذاره‌ها و انحراف انگاره‌های ذهنی، علیه ایران اسلامی سیاهنمایی کرده و در قالب جنگ روانی بر اذهان اثر بگذارد؛ در دولت قبل نیز به طور غیرمستقیم سند ۲۰۳۰ اجرا شد، در حالی که در مدارس ما باید تعالیم ارزشمند دینی و قرآنی ارائه شود.

وی با تاکید بر این‌که دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: بیش از ۷۹۰ پروژه با بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار طبق زمانبندی و برنامه ریزی طی دهه فجر در استان افتتاح می‌شود که این مراسم‌ها بهانه‌ای برای گردهم‌آیی مردم خواهد بود و باید دستاوردها تبیین شود؛ البته تبیین گری برای تمام اقشار جامعه حتی کارمندان دولت و... لازم است، اما مردمی‌سازی برنامه‌ها در اولویت بوده و مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و سایر اجتماعات مردمی بهترین فرصت برای بیان دستاوردهای معنوی و مادی انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به فرمایشات امامین انقلاب در رابطه با اهمیت استفاده از زبان هنر و با اشاره به جمله «هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست»، یادآور شد: امیدواریم کمیته فضای مجازی ستاد گرامیداشت دهه فجر استان محتوای خوبی برای دهه فجر آماده و ارائه کند و این دستاوردها را تکرار و تبیین کند تا دشمن خلایی برای پیاده‌سازی اهداف خود پیدا نکند.

محمدی با تاکید بر این‌که استکبار جهانی با همکاری منافقان و معاندان و با استفاده از فضای مجازی تلاش می‌کند تا با اطلاعات و تحلیل‌های غلط، افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده و با دور کردن آنان از واقعیت‌های جامعه انسانی و دین اسلام، فضایی غبارآلود ایجاد کند که جوانان نتوانند مسیر درست را تشخیص دهند، گفت: در این رابطه باید حقایق و دستاوردهای انقلاب اسلامی به تکرار و در قالب‌های مختلف تبیین شود.