ائمه جمعه نمایندگان گفتمان رهبری در جامعهشهریارپرس/ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در همایش مشترک ائمه جمعه آذربایجان شرقی با فرمانداران استان با تاکید براینکه ائمه جمعه باید محور تحقق منویات رهبری باشند افزود: نمازجمعه براساس فرمایش رهبری نظام قرارگاه های فرهنگی جامعه هستند و باید ائمه جمعه روش و گفتمان رهبر انقلاب را در جامعه تبیین کنند.
امام جمعه تبریز وحدت و همدلی را ضرورت جامعه برای مدیریت ها دانست و گفت : مردم پای انقلاب خود ایستاده اند پس مسئولین نیز باید برای رضایت مردم و رفع مشکلات آنان اهتمام جدی داشته باشند.
وی خطاب به ائمه جمعه و فرمانداران استان گفت: میزهای خدمت در نمازجمعه ها بهترین محل برای گشایش امور مردم است که به ابتکار تبریز اکنون به روش خوبی برای حل مشکلات مردم در کشور تبدیل شده است و باید این میزهای خدمت بیش از گذشته فعال بوده و برای تحقق اهداف نظام اسلامی که همانا خدمت بی منت به مردم است گره گشا باشد.
استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست با تشریح مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به استان در حوزه های مختلف آب ، کشاورزی و صنعت تلاش برای اجرائی شدن تصمیمات سفر را خواستار شد.
رضوی خرم مطالبه آگاهانه از دولت در کنار تبیین مجاهدانه را از رویکردهای مهم دولت سیزدهم برشمرد و ابراز امیدواری کرد فرمانداران در کنار ائمه جمعه به عنوان ید واحد با جدیت به امور مردم رسیدگی کرده و برای حل معضلات و مشکلات مناطق استان تلاش کنند.
وی میزهای خدمت را میز ارتباط مستقیم دولت مردان با مردم به عنوان ولی نعمتان نظام دانست و گفت: در کنار عبادی بودن جایگاه های نماز جمعه پرداختن به مسائل و مشکلات مردم باعث رضای الهی می شود و این میزها بهترین فرصت برای خدمتگذاری برای احاد جامعه است.
استاندار آذربایجان شرقی نمازجمعه را محور وحدت و انسجام جامعه خواند و خاطرنشان کرد: ائمه جمعه نقش نظارتی و هدایتی دارند و فرمانداران با در کنار آنان قرارگرفتن به این امر کمک کنندتا هم جایگاه والای نمازهای جمعه و هم کارآمدی نظام به رخ دشمنان اسلام کشیده شود.