مشکلات و دغدغه ایثارگران باید شناسایی شوند

شهریار پرس/رئیس امور ایثارگران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: ما به دنبال آشنایی با مشکلات و دغدغه ایثارگران هستیم و باید ارتباط مستقیم خود را با آنها افزایش دهیم که شاید برخی اوقات این امر امکان پذیر نباشد اما شنیدن نقطه نظرات آنها بسیار موثر است.

حجت الله نوری روز چهارشنبه، اول تیرماه، در جلسه‌ی هم‌اندیشی مسئولین امور ایثارگران شرکت ملی پالایش و پخش اظهار کرد: ایثارگران همگی عزیزان ما هستند و ما باید حق آنها را عزیز بداریم و آنها را تکریم کنیم که مفهوم ایثارگری دامنه‌ی بسیار گسترده‌تری دارد و کسانی که در گرمای بالای ۵۰ درجه در سکوهای نفتی کار می‌کنند و همه‌ی کسانی که برای پیشبرد اهداف نظام مقدس زحمت می‌کشند، ایثار می‌کنند و احترام آنها برای ما واجب است و ما از همه‌ی عزیزان تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: با اجرای بند «د» و «و» ۳۷ هزار نفر در صنعت نفت در حال تبدیل وضعیت هستند و در ۴۵۰۰ شرکت‌ دولتی تبدیل وضعیت شده و امنیت شغلی آنها افزایش می‌یابد.

وی افزود: ویروس کرونا بیماری بود که در طی این چند سال اخیر ما با آن درگیر بودیم و بسیاری از کارها و امور ایثارگران را تعطیل کرد اما مصوبه‌ی اخیر مجلس شورای اسلامی بسیاری از اقدامات آنها را ادا می‌کند.

نوری گفت: طی این ایام مشکلات خانواده‌های ایثارگران در این چند سال حادتر شده است که مشکلات روحی و روانی و سرخوردگی هم ایجاد کرده است که باید آن را برطرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید در قالب برنامه‌های اردویی، هر شرکت با استفاده از ظرفیت خود از امکانات استفاده کند تا خدمت رسانی بهتر برای آنها داشته باشند.

وی اضافه کرد: تعامل با قسمت‌های مختلف شرکت‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها یک اصل است که خوشبختانه این ظرفیت در شرکت پالایش نفت وجود دارد و ۴۰ دیدار با خانواده‌های ایثارگران در طول این یکسال داشتیم و باید این امر را جزو برنامه‌های خود قرار دهیم.

رئیس امور ایثارگران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک اصطلاح کلی است که شاید نگاه آماری به آن داشته باشیم اما باید توجه کرد که در ترویج آن چه کرده‌ایم و این ترویج صرفاً در خصوص جامعه ایثارگران نیست و در خصوص کل صنعت نفت باید انجام شود.

 وی در پایان یادآور شد: همه عزیزان زحمت میکشند و زحمت آنها قابل ستایش و تقدیر است اما باید در نظر گرفت که خداوند متعال عملکرد ما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و باید صادقانه عمل کرد.