لزوم پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقیشهریار پرس/عابدین خرّم در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان افزود: باید در هفته دولت امسال، بتوانیم دستاورد‌های مناسبی از این سفر را به مردم استان ارائه کنیم.

وی معاون هماهنگی امور عمرانی خود را مسئول پیگیری مصوبات این سفر اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های مسئول موافقت‌نامه‌ها را تا مرحله اجرایی شدن پیگیری کنند.

استاندار همچنین بر ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه و نظارت و راهبری عملیات پیگیری در بخش‌های مختلف تاکید کرد و ادامه داد: طرحهای فرهنگی و ورزشی هم به‌طور جدی و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی پیگیری شود.

خرّم پیگیری ویژه طرحهای بخش مسکن و راه را خواستار شد و گفت: گزارش وضعیت این دو حوزه هر هفته باید ارائه شود چرا که  بازتاب دستاورد‌ها و اقدامات دستگاه‌ها در امیدواری و احساس آرامش مردم تأثیرگذار است.

در این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی هم گزارشی از روند تخصیص اعتبارات و اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ارائه کردند.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و جمعی از اعضای هیات دولت پنجشنبه  ۱۲ خرداد در قالب بیست و سومین سفر استانی به آذربایجان شرقی سفر کرده بودند که در این سفر ۴۱ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص یافت.

۲۳ هزار میلیارد تومان از این اعتبار به صورت نقدی و از اعتبار‌های سازمان برنامه و بودجه و ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۶ هزار میلیارد تومان قرض الحسنه در حوزه جمعیت و مسائل اجتماعی در نظر گرفته شده است.