تشکیل کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار در آذربایجان شرقیشهریارپرس/محمد کلامی در نشست هماهنگی این کمیته افزود: کمیته اقدام مشترک در استان به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار و با دبیری تعزیرات حکومتی و به همراه نمایندگان اتحادیه‌های صنفی و بسیج اصناف به منظور تشدید نظارت‌های اصناف و مردم ایجاد شده است.
 
وی اظهار داشت: جلسات این کمیته روزانه با حضور مسئولان مرتبط تشکیل می‌شود و در این جلسات آخرین وضعیت بازار و میزان عرضه و قیمت کالاهای اساسی و اقدامات لازم برای جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت‌ها بررسی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه پس از تعیین ضوابط مربوط، نظارت‌های لازم انجام می‌شود تا این ضوابط از سوی تولیدكنندگان و واردكنندگان رعایت ‌شود افزود: برای تحقق این مهم علاوه بر فعالیت بازرسان دستگاه‌ها، از ظرفیت بازرسان اصناف نیز استفاده و در صورت بروز تخلف به سازمان تعزیرات حكومتی گزارش داده می‌شود.
 
کلامی اضافه کرد: روز گذشته شاهد برخی نابسامانی‌ها در بازار نان در استان بودیم که دستگاه‌های ذی‌ربط بلافاصله ورود کرده و اقدامات خوبی انجام گرفت که اثر آن امروز در بازار نان قابل مشاهده بود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حذف ارز ترجیحی و تاثیر آن بر بازار کالاهای اساسی، تاکید کرد: هیچ‌گونه کمبودی در زمینه تامین کالا‌های اساسی در استان وجود ندارد.